MTV3:n nettisivut 15 vuotta: Kokeiluhankkeesta varteenotettavaksi mediaksi

Tänään tulee kuluneeksi 15 vuotta siitä, kun MTV3 avasi nettisivunsa. Maikkarin netin 15 vuotta ovat olleet yhtiölle menestystarina. Tästä kertoo muun muassa se, että MTV:n netin liikevaihto on tänään suurempi kuin monien suomalaisten mediayhtiöiden kokonaisliikevaihto.

Teini-iän saavuttanutta nettisaitti on käynyt vuosien aikana lävitse valtavan mullistuksen, pohtii MTV Median verkkojohtaja Henrik Laine.

- Alun perin kyse on ollut kokeiluhankkeesta, joka vuosien aikana on vakiintunut varteenotettavaksi mediaksi. Tänä päivänä meillä on 1,7 miljoonaa eri viikkokävijää ja olemme Suomen kolmanneksi suosituin nettisaitti, Laine muistuttaa.

MTV3:n netin menestys perustuu Laineen mukaan pitkälti siihen, että Maikkari on aina ollut vahva uutiskone.

- Meillä on erittäin hyvä uutis-, viihde- sekä urheilutarjonta. Näiden asioiden siirtäminen verkkoon on ollut hyvin luonnollinen sisällöllinen panostus MTV:lle.

Laine sanoo, että tänä päivänä netissä on pitkälti kyse katsomiskokemuksen rikastamisesta. Televisio-ohjelman jälkeen katsoja voi siityä nettiin hakemaan lisää tietoa.

- Esimerkiksi huippusuositun Kadonneen jäljillä -sarjan jälkeen voi katsoja mennä nettisivuille hakemaan tietoa siitä, mitä ohjelmassa esiintyneelle henkilölle kuuluu tänä päivänä.

Myös liikkuvan kuvan välittäminen on netissä aivan eri tasolla kuin vielä joitakin vuosia sitten.

- Tänä päivänä katsoja voi formuloiden yhteydessä seurata yhtäaikaisesti omalta nettiselaimeltaan rikastettua formulalähetystä ja saada selville vaikkapa sen, missä kohtaa kilpailijat ovat radalla parhaillaan tai mikä oli viimeisin kierrosaika, eli puhutaan hyvin rikkaasta katsomiskokemuksesta.

(MTV3)

Katso MTV Median verkkojohtajan Henrik Laineen haastattelu: (Huomenta Suomi 9.11.2010)

Lue myös:

    Uusimmat