Mörkö-huuma valtasi Lempäälän! Anttilalle vaaditaan palkintoa, jopa vaakunaa ehdotettu muutettavaksi – Kunnanjohtaja: "En ihan usko"

Jääkiekon MM-finaalia jännitetään tänään ympäri Suomea. Ottelu on kenties poikkeuksellisen kovassa seurannassa Lempäälässä, joka tunnetaan myös Suomen joukkueen kapteenin Marko "Mörkö" Anttilan kotikuntana.

Suomen joukkueen suurimpiin sankareihin lukeutuva Marko Anttila on kotoisin Lempäälästä ja pelaajana Lempäälän Kisan kasvatti.

Tämä ei kunnanjohtaja Heidi Rämön mukaan ole jäänyt huomaamatta paikkakunnalla.

– Ihmiset ovat innoissaan täällä Lempäälässä, Rämö vahvistaa.

Mörkö-huuma villitsee kuntaa

Noin 23 000 asukkaan paikkakunnalla on aistittavissa jopa Mörkö-huumaa.

– Kyllä se eilisen voittomaalin jälkeen alkoi. Minulle on tullut viestejä, ja meidän hienolle Anttilalle on pyydetty monenlaisia huomionosoituksia, Rämö kertoo.

Paikalliset kiekkoaktiivit ovat järjestäneet jo täksi illaksi Lempäälän jäähalliin "Mörkö-studion", johon kuntalaiset ovat tervetulleita jännittämään oman pojan ja koko Suomen joukkueen otteita.

Työteliään pelaajan otteita on seurattu

Kunnanjohtajan mukaan Anttilan uraa on seurattu innokkaasti Lempäälässä. 

33-vuotias Anttila ei ole ikinä pelannut NHL:ssä, eikä laitahyökkääjä ole muutenkaan lukeutunut Suomen suurimpiin jääkiekkotähtiin.

– Kuntalaiset ovat kommentoineetkin, että hän on erinomainen esimerkki meidän nuorillemme. Kannattaa tehdä kovaa työtä, ja kun oikea aika koittaa, se palkitsee, Rämö miettii.

"En ihan usko, että vaakunaa pystyttäisiin muuttamaan"

Lempäälä on päässyt iloitsemaan jääkiekkoilijoiden saavutuksista laajemminkin: MM-hopeaa tänä vuonna saavuttaneen naisten maajoukkueen kapteeni Jenni Hiirikoski on kotoisin Lempäälästä.

Sekä Hiirikoskea että Anttilaa tullaan kunnanjohtajan mukaan huomioimaan kunnan toimesta riippumatta siitä, mitä illan ottelussa käy.

Kuntalaiset ovat lähettäneet palkitsemiseen jo runsaasti ideoita, joista yhden Rämö joutuu jo torppaamaan.

– En ihan usko, että vaakunaa pystyttäisiin muuttamaan niin, että siinä olisi mörkö, Rämö nauraa.

– Muuten voidaan ehkä hyödyntää mörköä markkinoinnissa, mutta vaakuna pysyy sellaisena kuin on ollutkin, Rämö hekottaa.

Lue myös:

    Uusimmat