Microsoftilla yli miljardin markkinointikampanja – ja tältä se näyttää

Ohjelmistojätti Microsoft on alkanut mainostaa uutta Surface-tablettiaan sekä Windows 8 -käyttöjärjestelmäänsä.

Teknologiasivusto The Verge kertoo, että Microsoftin arvellaan käyttävän markkinointikampanjaansa kokonaisuudessaan yli miljardi dollaria. Sivuston mukaan televisiomainosten lisäksi Surface-tabletin mainoksia laitetaan valtaviin mainostauluihin Yhdysvaltojen suurissa kaupungeissa.

Windows 8 -tablettien ja -tietokoneiden myyntiä vauhditetaan myös niin sanottujen pop-up -kauppojen avulla.

Forbesin sivuilla arvioidaan, että Microsoftin markkinointikampanja olisi jopa 1,5 - 1,8 miljardin dollarin arvoinen. Kyseessä onkin teknologia-alan kaikkien aikojen suurin tuotejulkistus. Vertailun vuoksi, Windows 95 -käyttöjärjestelmän markkinointiin käytettiin aikoinaan 200 miljoonaa dollaria.

Microsoftin ensimmäinen "Windows reimagined" -mainos alkoi pyöriä julkisuudessa pari päivää sitten. Kyseisessä mainoksessa esitellään Windows 8 -järjestelmää.

Seuraavassa mainoksessa keskityttiin Surface-tablettiin. Mainoksessa leikitellään laitteen takana olevan pöytätuen päästämällä klikkausäänellä, sekä magneettisesti kiinnittyvällä näppäimistöllä.

The Verge arvioi, että luvassa on lukuisia mainoksia, joten ihmiset eivät pääse välttymään Microsoftin mainospommitukselta.

Microsoftin Surface-tabletti ja Windows 8 -käyttöjärjestelmä tulevat myyntiin ensi viikon perjantaina 26.10.

Lue myös:

    Uusimmat