Ohjelmistojätti Microsoft on alkanut mainostaa uutta Surface-tablettiaan sekä Windows 8 -käyttöjärjestelmäänsä.
Teknologiasivusto The Verge kertoo, että Microsoftin arvellaan käyttävän markkinointikampanjaansa kokonaisuudessaan yli miljardi dollaria. Sivuston mukaan televisiomainosten lisäksi Surface-tabletin mainoksia laitetaan valtaviin mainostauluihin Yhdysvaltojen suurissa kaupungeissa.
Windows 8 -tablettien ja -tietokoneiden myyntiä vauhditetaan myös niin sanottujen pop-up -kauppojen avulla.
Forbesin sivuilla arvioidaan, että Microsoftin markkinointikampanja olisi jopa 1,5 - 1,8 miljardin dollarin arvoinen. Kyseessä onkin teknologia-alan kaikkien aikojen suurin tuotejulkistus. Vertailun vuoksi, Windows 95 -käyttöjärjestelmän markkinointiin käytettiin aikoinaan 200 miljoonaa dollaria.
Microsoftin ensimmäinen "Windows reimagined" -mainos alkoi pyöriä julkisuudessa pari päivää sitten. Kyseisessä mainoksessa esitellään Windows 8 -järjestelmää.
Upotettavan Youtube-videon id
Seuraavassa mainoksessa keskityttiin Surface-tablettiin. Mainoksessa leikitellään laitteen takana olevan pöytätuen päästämällä klikkausäänellä, sekä magneettisesti kiinnittyvällä näppäimistöllä.
Upotettavan Youtube-videon id
The Verge arvioi, että luvassa on lukuisia mainoksia, joten ihmiset eivät pääse välttymään Microsoftin mainospommitukselta.
Microsoftin Surface-tabletti ja Windows 8 -käyttöjärjestelmä tulevat myyntiin ensi viikon perjantaina 26.10.
The Verge: First Microsoft Surface ad airs on national TV ahead of October 26th release
Forbes: Microsoft Betting BIG on Cloud with Windows 8 and Tablets