Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

McLaren ja Ferrari erilaisia renkailleen

Bridgestonen renkaita valmistellaan, kuva: EPA/LASZLO BELICZAY
Bridgestonen renkaita valmistellaan, kuva: EPA/LASZLO BELICZAYepa
Julkaistu 02.08.2008 15:50(Päivitetty 02.08.2008 15:54)

Formula ykkösten rengastoimittajan Bridgestonen moottoriurheilurenkaiden kehitysjohtaja Hirohide Hamashima kertoo McLaren- ja Ferrari-autojen käyttävän renkaitaan varsin eri tavalla.

McLarenin MP4-23-auto laittaa renkaansa kovemmalle kuin Ferrarin F2008, mistä johtuen McLaren saa renkaansa lämpötilan nousemaan nopeammin ja korkeammalle kuin Ferrari.

- Ferrari saattaa olla hyvin hellä renkailleen, kun taas McLarenin on aggressiivinen renkailleen, Hamashima arvioi Autosport.comin mukaan

Hamashiman mukaan McLarenin ylivoima kahden viikon takaisessa Saksan GP:ssä johtui odotettua alhaisemmasta ilman lämpötilasta, minkä ansiosta renkaat toimivat paremmin McLaren-autossa.

- Jos olisi ollut kuuma, niin silloin McLaren olisi ehkä kohdannut renkaidensa ylikuumenemista - ja Ferrari olisi saanut renkaansa oikeaan kuntoon, Hamashima totesi.

(MTV3)

Lue myös:

Ferrari-pomo: Hockenheimissa liian kovat renkaat

Lisää aiheesta:

Häkkinen: Hamilton on paras kuskiEcclestone: McLaren piilottelee vauhtiaanMika Salo: F1-kuskit autotehtaiden robottejaRäikkönen testien toinen, Kovalainen jumboLehti: Hamilton osti uuden ökylelunSaksa vaarassa menettää F1-kisan
Saksa 2008

Tuoreimmat aiheesta

Saksa 2008
  • 24.03.200911:58
    Saksa 2008

    Häkkinen: Hamilton on paras kuski

  • 22.03.200911:43
    Saksa 2008

    Ecclestone: McLaren piilottelee vauhtiaan

  • 10.03.200913:15
    Saksa 2008

    Mika Salo: F1-kuskit autotehtaiden robotteja

  • 09.03.200918:53
    Saksa 2008

    Räikkönen testien toinen, Kovalainen jumbo

  • 06.03.200917:56
    Saksa 2008

    Lehti: Hamilton osti uuden ökylelun