Mainos

Lyyra haastaa sosiaaliset verkostot netissä

Suomalainen Lyyra on opiskelijoille tarkoitettu nettiyhteisö.

Mediatutkija Sam Inkisen mukaan nettiyhteisöt ovat oman aikamme heimokäyttäytymistä.

- Se on yksi tällainen informaatioajan, mediayhteiskunnan- ja digimediakulttuurin piirre ja merkki. Tänä päivänä heimoutuminen tapahtuu näinkin vaivattomasti ja suorastaan muoti-ilmiön mukaisesti tietoverkoissa ja erilaisilla elektronisilla foorumeilla.

Suomalainen Lyyra haastaa muun muassa Facebookin. Suomen Lyyra Oy:n toimitusjohtaja Marjo Berglundin mukaan Lyyrassa on samoja perusominaisuuksia kuin Facebookissa. Lyyra kytkeytyy kuitenkin enemmän opiskelijan reaalimaailmaan.

- Voitaisiin sanoa, että 1960-luvulla aloitettu opiskelijakortti on siirretty 2000-luvulle, Berglund toteaa.

Opiskelijayhteisöt ovat olleet hyvin vahva primus motor, eli käynnistäjä ja mielipidevaikuttaja, erilaisissa sosiaalisen median sovelluksissa. Lyyra ja Facebook ovat Sam Inkisen mukaan hyviä esimerkkejä siitä, mitä opiskelija-aktiivisuus edustaa.

Lyyran tavoite on saada muutamassa vuodessa noin 300 000 jäsentä.

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.