Kuluttajavirasto auttaa verkko-ostosten kanssa

Kuluttajavirasto tarjoaa apuvälinettä ostosten tekoon Internetissä. Verkkokauppa-apurin avulla kuluttaja voi arvioida nettikauppojen luotettavuutta.

- Meille tulee jatkuvasti ilmoituksia kuluttajilta ja kyselyitä yrittäjiltä siitä, miten homman pitäisi toimia. Ja kyllä nämä kuluttajien kyselyt antaa viitteitä siitä, että ongelmia on, mutta ei se mikään villi länsi ole, kertoo lakimies Mari Österberg Kuluttajavirastosta.

Kuluttajaviraston verkkokauppa-apurin kysymyksiin vastaamalla nettiostoksia tekevä voi päätellä, onko kyseessä vastuuntuntoinen verkkokauppayritys.

- Yleisin asia, josta kuluttajat ilmoittavat kuluttaja-asiamiehelle on sopimusehdot eli peruutusoikeusaikaa ei ole noudattettu tai on muita ehtoja, jotka ovat sen verkkokaupan osalta pielessä.

Kuluttajaviraston hankkima verkkokauppa-apuri on käytössä myös kansainvälisesti.

Lue myös:

    Uusimmat