Kuluttaja-asiamies on puuttunut matkapuhelinoperaattori Tele Finlandin markkinointiin, mutta viranomaisen näkemyksen mukaan myös muiden operaattorien pakettiliittymien hintailmoittelussa on ollut ongelmia.
Kuluttaja-asiamies peräänkuuluttaakin alaa ottamaan itse vastuun siitä, että markkinointi on säännösten mukaista. Parhaillaan kuluttaja-asiamies valmistelee kirjettä, jossa yrityksiä muistutetaan hintailmoittelun pelisäännöistä.
Kuluttaja-asiamies puuttui Tele Finlandin markkinointiin, koska yrityksen kampanjassaan käyttämä hintavertailutaulukko on harhaanjohtava.
Taulukossa verrattiin Tele Finlandin Pulina-liittymää kilpailijoiden liittymiin. Ne oli kuitenkin valittu niin, että vertailu antoi harhaanjohtavan kuvan Pulinan edullisuudesta.
Tele Finland on huomautuksen jälkeen sitoutunut muuttamaan markkinointiaan. Kuluttaja-asiamiehen mukaan yhtiön markkinoinnissa on edelleen epäkohtia, joiden käsittely jatkuu yrityksen ja kuluttaja-asiamiehen kesken.
(MTV3-STT)