Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kovalais-tapaus johtamassa turva-autosäännön muutokseen

Turva-auto, kuva: Clive Mason/Getty Images
Turva-auto, kuva: Clive Mason/Getty ImagesGetty
Julkaistu 22.03.2008 06:50(Päivitetty 22.03.2008 07:00)

F1-lajin nokkamiehet ovat alkaneet pohtia turva-autosäännön muuttamista sen jälkeen, kun Heikki Kovalainen menetti turva-auton takia Australian GP:n kakkossijansa.

Turva-auto tuli radalle Kovalaisen kannalta huonoimmalla mahdollisella hetkellä, sillä hänellä oli juuri varikkokäynti edessä. Nykysäännön mukaan kuljettaja ei saa tehdä varikkokäyntiä heti turva-auton tullessa radalle, vaan varikkokäynnit sallitaan vasta, kun kaikki autot ovat letkassa turva-auton takana.

McLarenin toimitusjohtaja Martin Whitmarsh korostaa, että toissa kaudella voimassa ollut vanha turva-autosääntö oli turvallisuusriski. Sen myötä kuljettajat syöksyivät turva-auton tullessa radalle mahdollisimman nopeasti varikkokäyntiinsä, vaikka radalla oli jokin vaara.

- Voimme kaikki valittaa turva-autosäännöstä, etenkin viime viikonlopun jälkeen, mutta meillä on mielestäni vastuu esittää parempi idea. On totta, että aiemmin kun varikkoa ei suljettu, niin kuljettajat ajoivat varikolle vaarallisissa olosuhteissa. Vaikka pidimme sitä hyvänä osana lajia, niin todellisuudessa se oli vaarallista. Meidän täytyy keksiä jotain parempaa ja FIA on käsittääkseni avoinna sille, mutta ehdotuksen täytyy olla jotain sellaista, jossa turva-autotilanne ei ole nykyisen kaltaista arpapeliä. Joidenkin mielestä arpapelikin on hyväksi lajille, mutta minun mielestäni tilanteen ei pitäisi olla ihan niin paljon lottoamista, Whitmarsh totesi.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Australian GP:n lehdistökatsaus: Melbournen ihmeJärvilehto: McLaren ei ole piilotellut vauhtiaanAvaus-GP:n hinta raivostuttaa MelbounessaHamilton ei uskalla veikata suosikkiaFormulatähdet rentoutuvat Melbournessa - katso kuvatCoulthardilta karu kommentti Räikkösestä
Australia 2008Heikki Kovalainen

Tuoreimmat aiheesta

Australia 2008
  • 30.03.200919:03
    F1

    Australian GP:n lehdistökatsaus: Melbournen ihme

  • 25.03.200922:58
    Australia 2008

    Järvilehto: McLaren ei ole piilotellut vauhtiaan

  • 25.03.200919:35
    Australia 2008

    Avaus-GP:n hinta raivostuttaa Melbounessa

  • 25.03.200919:21
    Australia 2008

    Hamilton ei uskalla veikata suosikkia

  • 25.03.200913:26
    Australia 2008

    Formulatähdet rentoutuvat Melbournessa - katso kuvat