Auto on mielenkiintoinen tuote, koska valintaa ohjaa järki, mutta myös mielikuvat ovat todella isossa roolissa.
"
Sitä ei millään haluaisi myöntää itselleen, että on niellyt mainostajien kohon koukkuineen ja joutuu nyt maksamaan siitä kalliisti.
Sitä ei millään haluaisi myöntää itselleen, että on niellyt mainostajien kohon koukkuineen ja joutuu nyt maksamaan siitä kalliisti. Puolustuksekseni on todettava ettei huijaamisenkin tielle suistunut Volkswagen jättänyt juuri vaihtoehtoja.
Autoa etsiessä joutuu mielikuviensa kahlitsemana miettimään mitä haluaa. Omia kriteerejäni ovat merkin laatuvaikutelman lisäksi edullisuus, kulkupelin nuori ikä, turvallisuus, tilavuus, automaattivaihteisuus ja tietysti auton on oltava myös tehokas sekä vähäpäästöinen. Siitä pitää löytyä ajonvakautus, vakionopeudensäädin ja moottorilämmittimestä tulee runsaasti lisäpisteitä.
Tiedot syötettyään netin automyyntisivustolle huomaa, että lähes kaikki tarjokkaat ovat VAG-konsernin autoja. Listalla on siis lukuisia uudehkoja Volkswageneita, Skodia ja Seateja sekä muutamia hieman iäkkäämpiä Audeja.
Merkit ovat tunnettuja ja suuri osa niistä herättää kuluttajissa luottamusta, mutta mihin nämä uskomukset perustuvat? Voiko autovalmistajien markkinointiosastojen luomilla mielikuvilla olla näin massiivinen vaikutus? Ilmeisesti. Se nimittäin tiedetään, että Volkswagen-konsernin autot eivät ole järin mairittelevasti pärjänneet. Ne ovat ominaisuuksiltaan mainioita, silloin kun toimivat.

