Itella pahoitteli tämän joulukortin myöhästymistä

Se on pötypuhetta, etteikö posti palvelisi hyvin asiakkaitaan.

Itella hävitti joulupostin jakelussa Joensuussa noin tuhat joulukorttia muutamaksi viikoksi. Kortit löytyivät lopulta rullakosta, jossa oli myöhemmin joulun jälkeen jaettavaksi tarkoitettua postia. Kansalaisten jouluilon pilaaminen otti Itellassa niin koville, että jokaiselle asiakaalle lähetettiin myöhästynyt kortti ja lisäksi erillinen pahoittelukirje.

Pahoittelukirjeessä postin jakelupäällikkö harmittelee, että "postinlajittelussa tapahtuineen inhimillisen virheen vuoksi OHEINEN joulukortti toimitetaan teille myöhässä". Varmemmaksi vakuudeksi kirjeessä vielä erikseen pahoitellaan "teille mahdollisesti aiheutunutta haittaa".

Aika moni asiakas ei edes osannut odottaa puuttuvaa joulukorttia kolme viikkoa joulun jälkeen.

Itellan palvelut ovat olleet kansalaisten kritiikin kohteena usein, mutta miksi joulukorttien myöhästyminen otettiin näin vakavasti, kun moni isommalta tuntunut palveluheikennys ei ole aiheuttanut toimenpiteitä?

- Tällaista ei ole aiemmin tapahtunut joulukorttien kanssa. Itella toimii näin muulloinkin, kun siihen on tarvetta, palvelupäällikkö Petri Paloaro Itellasta muotoilee.

Itella arvioi painon perusteella, että kadoksissa olleita kortteja oli noin 1000. Paloaron mukaan kasassa oli samoihin osoitteisiin matkalla olleita kortteja. Pahoittelukirjeitä on hän arvioi lähteneen useita satoja.

Joensuussa on talouksia joihin tuli jopa useita pahoittelukirjeitä, koska kortit oli osoitettu eri henkilöille vaikka osoite oli sama.

Myöhästyneitä joulukortteja saatekirjeineen on tullut asiakkaille tällä viikolla. Monessa perheessä on siis jouduttu viimeistään nyt pyörtämään ääneen lausuttu moite "etteivät nekään lähettäneet meille joulukorttia". Tulihan se sieltä!

Todellista ykkösluokan postia.

Lue myös:

    Uusimmat