Ihmiset saavat ale-tuotteen löytämisestä eroottista kiihottumista vastaavan tunteen

Uusi Westminsterin yliopiston tekemä tutkimus osoittaa, että ihmiset saavat hyvien alennusten löytämisestä seksuaalista kiihottumistilaa vastaavaa mielihyvää.

Tutkimuksen mukaan aivot kääntyvät samalle tasolle kuin mitä ihminen kokee vaikkapa eroottista elokuvaa katsoessaan.

Yliopiston tutkijat testasivat 50 ihmistä, joiden silmien ja kehon liikkeitä mitattiin, kun heille annettiin erilaisia arkipäiväisiä esineitä. Esimerkiksi ilmaisen marmeladipurkin saaminen leivän kylkiäisenä oli asia, joka sai tutkitun joukon innostumaan. Toinen samaa kiihottumisen tasoa vastaava asia oli muun muassa ilmaisen äänikirjan saaminen hillopurkin kylkiäisenä.

Tavallinen shoppailija tekee päätöksen tuotteen ostamisesta noin kahden sekunnin kuluessa tuotteen näkemisestä, joten ilmainen kylkiäinen on tehokas tapa saada ostopäätös aikaan kahden sekunnin aikana.

MTV3/Helmi

Lue myös:

    Uusimmat