Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Formulafakta: Mille radalla F1-auto on vaikeinta säätää?

Suzukan F1-radalla on paljon vauhdikkaita mutkia, mikä tekee auton säätämisestä haastavaa.
Suzukan F1-radalla on paljon vauhdikkaita mutkia, mikä tekee auton säätämisestä haastavaa.2015 Getty Images
Julkaistu 12.07.2016 14:54

MTV SPORT

F1-kalenterissa on tänä vuonna ennätykselliset 21 osakilpailua. Mille radalle F1-auto on haasteellisinta säätää?

MTV Sportin tekninen asiantuntija Ossi Oikarinen vastaa:

- Esimerkiksi Suzuka on haasteellinen, koska siellä on paljon nopeita mutkia. Auton saaminen hyväksi sellaiselle radalle on aika vaativaa. Toinen on Monza. Sellaiset radat, missä on paljon eri nopeuksia ja mutkia, ovat haastavimpia. Ja jos on vielä kanttareita siihen päälle, niin se on vaikeaa.

Lähetä kysymys

Lisää aiheesta:

Formulafakta: Kuinka pitkän kestävyyskisan F1-autolla voisi ajaa?Formulafakta: Miksi F1-autoissa käytetään korkeaprofiilisia renkaita?Valtaisa suora ja kuin Monaco – F1-talleilla päänvaivaa Bakussa
Formulafakta: Miksi F1-auto on vaikea ajettava sateella?
Formulafakta: Kuinka paljon F1-autoissa on camper-asteita?
Formulafakta: Miten F1-tallit vakoilevat toisiaan?
FormulafaktaF1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

Formulafakta
  • 10.08.202111:44
    Sebastian Vettel

    F1-maailmanmestari Sebastian Vetteliltä uskomaton suoritus 2,5 minuutissa: Pystyisitkö itse samaan?

  • 16.01.201809:49
    F1

    Formulafakta: Onko yliohjaavan tai aliohjaavan F1-auton renkaiden lämpötilalla yhteys?

  • 12.01.201808:23
    F1

    Formulafakta: Ovatko huutokauppojen vanhat F1-autot toimivia vai pelkkiä "kuoria"?

  • 11.01.201809:35
    F1

    Formulafakta: Onko F1-autojen aerodynamiikassa epäsymmetrisyyksiä?

  • 07.01.201818:00
    F1

    Formulafakta: Ajetaanko samalla rungolla koko F1-kausi?