Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Force Indialla täyssiivous - kohusuunnitelijalle kenkää

Giancarlo Fisichella, kuva: Force India
Giancarlo Fisichella, kuva: Force India
Julkaistu 07.11.2008 17:42(Päivitetty 07.11.2008 18:17)

Formula ykkösissä kilpaileva Force India -talli laittoi kuvionsa uusiksi perjantaina. Talli sanoutui vuoden etuajassa irti moottorisopimuksestaan Ferrarin kanssa. Samalla Force Indian miljardööriomistaja Vijay Mallya irtisanoi tallipäällikön Colin Kollesin, teknisen johtajan Mike Gascoynen sekä liiketoimintajohtajan Patrick Misslingin.

Potkut ovat Gascoynelle jo toiset parin vuoden sisällä, sillä hänen edellinen työnantajansa Toyota-talli laittoi miehen pihalle kesken kauden 2006. Toyotalla työskennellessään Gascoyne oli F1:n kovapalkkaisin insinööri 8 miljoonan dollarin vuosipalkallaan. Gascoyne siirtyi Force Indian edeltäjän Spyker-tallin riveihin marraskuussa 2006 ja jatkoi roolissaan tallin muututtua Force Indiaksi. Gascoyne ei onnistunut suunnittelemaan sellaista autoa, jolla olisi saavutettu tällä kaudella MM-pisteitä.

Force Indian odotetaan siirtyvän käyttämään Mercedeksen moottoreita ensi kaudella. Itsensä tallipäälliköksi nostanut Mallya on neuvotellut McLarenin kanssa sopimuksesta, joka sisältäisi Mercedeksen moottorin lisäksi vaihdelaatikon ja uuden jarrutusenergian taltioimiseen ja uudelleenkäyttöön tarkoitetun KERS-laitteen.

Suunnittelujohtaja Mark Smith ja tekninen johtaja James Key vastaavat tallin uuden VJM02-auton suunnittelusta.

(MTV3-STT-Reuters-DPA)

Lisää aiheesta:

Häkkinen: Hamilton on paras kuskiEcclestone: McLaren piilottelee vauhtiaanMika Salo: F1-kuskit autotehtaiden robottejaRäikkönen testien toinen, Kovalainen jumboLehti: Hamilton osti uuden ökylelunSaksa vaarassa menettää F1-kisan
Saksa 2008

Tuoreimmat aiheesta

Saksa 2008
  • 24.03.200911:58
    Saksa 2008

    Häkkinen: Hamilton on paras kuski

  • 22.03.200911:43
    Saksa 2008

    Ecclestone: McLaren piilottelee vauhtiaan

  • 10.03.200913:15
    Saksa 2008

    Mika Salo: F1-kuskit autotehtaiden robotteja

  • 09.03.200918:53
    Saksa 2008

    Räikkönen testien toinen, Kovalainen jumbo

  • 06.03.200917:56
    Saksa 2008

    Lehti: Hamilton osti uuden ökylelun