Renault-kuski Giancarlo Fisichellan kannalta Euroopan GP:n varikkosuoralla tapahtunut ohitus BMW:n Jacques Villeneuvesta tuntui erityisen mukavalta.
Fisichella jäi aika-ajossa 11. lähtöruutuun Villeneuven esteltyä häntä. Aika-ajon jälkeen Fisichella kiroili ja pui nyrkkiä kanadalaiselle. Sunnuntain GP:ssä kaksikko tuli 44. kierroksella peräkkäin toiseen varikkokäyntiinsä: Villeneuve edellä, Fisichella perässä. Varikolta radalle palattaessa järjestys oli kääntynyt toisinpäin.
- Toinen varikkokäynti oli varsin mukava hetki. Ajoin varikon sisääntulossa erittäin aggressiivisesti, koska tiesin kyseessä olleen ainoa mahdollisuuteni ohittaa Villeneuve. Sitten talli teki jälleen fantastista työtä varikkokäynnillä ja sai minut nopeasti takaisin radalle, kisassa kuudenneksi sijoittunut Fisichella kertasi.
Fisichellan varikkokäyntiin kului aikaa 23,098 sekuntia, kun taas Villeneuven varikkovierailu venähti 24,100 sekunnin mittaiseksi.
Fisichellan Renault-auto ei toiminut parhaalla mahdollisella tavalla enää kisan lopussa.
- Giancarlolla oli erittäin kiireinen iltapäivä. Jätimme taktiikan varsin avoimeksi, kuten on normaalia 11. lähtöpaikalle. Vaikka pystyimmekin sen ansiosta loikkaamaan muutaman kuljettajan edelle - heidän joukossaan Villeneuve, joka alun perin saattoi meidät tähän asemaan - aiheutti lopussa ilmennyt auton ohjaustehostimen ongelma sen, että oli vaikea saavuttaa paljon tämän enempää, Renault-tallin insinööriosaston johtaja Pat Symonds kertoi.
(MTV3)