Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrari laski nopeasti oikean bensataktiikan

Ross Brawn ja Michael Schumacher, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Ross Brawn ja Michael Schumacher, kuva: Mark Thompson/Getty Imagesgetty
Julkaistu 07.05.2006 20:04(Päivitetty 07.05.2006 20:05)

Ferrarin F1-tallin tekninen johtaja Ross Brawn paljasti Euroopan GP:n jälkeen, että italialaistalli oli päättänyt Michael Schumacherin autoon ensimmäisellä varikkokäynnillä tankatun polttoaineen määrän laskettuaan, kuinka monen kierroksen edestä Renault oli tankannut Fernando Alonsolle polttoainetta.

Alonso teki ensimmäisen varikkokäyntinsä 17. kierroksella. Sen jälkeen Ferrarilla tehtiin nopeasti päätös siitä, kuinka paljon Schumacherille tankataan menovettä, jotta saksalainen pystyy jatkamaan radalla Alonsoa pidempään ennen toista varikkokäyntiään. Schumi tuli omalle ensimmäiselle varikkokäynnilleen 18. kierroksella.

- Koska he pysähtyivät ensin, antoi se meille mahdollisuuden laittaa parin ylimääräisen kierroksen verran polttoainetta. Se oli ratkaisevaa toisen varikkokäynnin osalta, Brawn sanoi ensimmäisten varikkokäyntien merkityksestä ITV:n haastattelussa.

Schumi teki toisen varikkokäyntinsä 41. kierroksella kolme kierrosta Alonsoa myöhemmin.
- Meille oli tärkeää, että pystyimme ajamaan kaksi tai kolme kierrosta heitä pidempään ennen toista varikkokäyntiä, koska renkaamme toimivat paremmin loppua kohden, Brawn vahvisti.

GP-viikonlopun aikana käytettävien rengassarjojen määrä on rajoitettu seitsemään per kuljettaja. Alonso oli käyttänyt GP-kisaa edeltävillä ajojaksoilla jo niin useita rengassarjoja, että Renault joutui laittamaan ensimmäisellä varikkokäynnillä Alonson autoon hieman kuluneet renkaat. Tämän takia Alonson renkaat eivät olleet enää parhaimmillaan kisan ratkaisuhetkillä ennen toista varikkokäyntiä.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Israelin armeija: Hamas luovutti kahden israelilaisvangin ruumiitKylmäävä raportti Venäjän armeijasta: Omia sotilaita määrätty "majakoiksi" ja tappamaan toisiaanTilanne päällä Kotkassa – MTV todisti erikoista veneselkkaustaWA: Ex-työntekijät kavalsivat 1,5 miljoonaaMiska ei epäröinyt, kun näki nuoren pojan hukkumaisillaan – presidentti antoi tunnustuksen sankariteostaEnsitreffit-Elisa teki itsestään manuaalin – tivaa puolisoltaan: "Miksi et koskaan lukenut sitä?"