Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrari innoissaan uudesta tuulitunnelista

Ferrarin tuulitunneli Maranellossa vuonna 2011.
Ferrarin tuulitunneli Maranellossa vuonna 2011.GETTY
Julkaistu 06.11.2013 15:37

Ferrarin uusi tuulitunneli tarjosi välittömästi tallin käyttöön lupaavia tuloksia, kertoo italialaistallin tekninen johtaja Pat Fry.

Ferrari sai avattua lokakuussa pitkään rakenteilla olleen tuulitunnelin tallin päämajaan Maranelloon. Remontin ajan talli joutui turvautumaan Toyotan tarjoamaan tuulitunneliin Kölnissä.

Uuden tunnelin tarjoaman datatiedon tarkempi analysointi on vielä aluillaan, mutta Fry on rohkaistunut kehityksen suunnasta.

- Tunneli on nyt sataprosenttisessa käytössä, 24 tuntia vuorokaudessa viikon jokaisena päivänä. Olemme taatusti ottaneet joitakin mielekkäitä kehitysaskeleita eteenpäin. Aika kertoo tilanteestamme enemmän, mutta ennusmerkit ovat nyt hyviä, Fry kommentoi Autosportille.

Uudet V6-turbot näyttelevät ensi kaudella merkittävää roolia, mutta Fry ei vähättele auton aerodynamiikan merkitystä.

- Aero pysyy ensi kaudellakin dominoivana tekijänä, joskin balanssi moottoreita kohti on korkeammalla kuin nyt. Moottoripaketin täytyy olla avauskilpailussa mahdollisimman hyvä, koska sitä on kauden aikana vaikea päivittää, Fry painotti.

Lisää aiheesta:

Toro Rosso -pomo suitsuttaa Hondan tekemää työtä: “Voimayksikön tilanne on fantastinen”
Toro Rosso -pomo iloitsee Red Bull -yhteistyöstä: "Suunnitteluosastomme on entistä joustavampi"
Renault-pomo innoissaan uudesta moottorista: "Valtavaa potentiaalia"
Ferrarille kovat odotukset asiakastallilta
Renault'n F1-pomot lupaavat isoa askelta
Ferrarin ex-pomo F1-sarjan hännänhuipun johtoportaaseen