Mercedes-tallipäällikkö Ross Brawn haluaa kauden päätteeksi keskustelua DRS-takasiiven tarpeellisuudesta.
Huippunopeutta kasvattava avattava takasiipi lisättiin F1-autoihin täksi kaudeksi ohittamisen helpottamiseksi. Sitä saa avata kilpailussa, mikäli kuljettaja ajaa alle sekunnin päässä edellään olevasta autosta.
- Sen arvoa on ollut vaikea arvioida, koska DRS:n vaikutus ei ole yhtä suuri kuin renkaiden, Brawn toteaa Autosportin mukaan.
- Mielestäni renkaat ovat olleet tärkeä elementti. DRS otettiin käyttöön, jotta estetään kilpailuja olemasta suoraviivaisia. Ne eivät ole olleet sitä renkaiden johdosta, joten kauden päätteeksi meidän pitäisi FIA:n kanssa ottaa askel taaksepäin ja katsoa, missä se oli haitaksi ja missä auttoi ja mitä sillä saavutettiin ja saavutettiinko kaikki sen tavoitteet, Brawn sanoo.
Korean GP:ssä takasiiven avaamisalue sijaitsee pääsuoralla. DRS-takasiipeä ei saa kuitenkaan pitää auki koko 1200-metrisen suoran ajan, vaan avaamisalue alkaa, kun noin kolmannes suorasta on jo ajettu.
Katso tästä Korean GP:n DRS-alueen sijainti (PDF-tiedosto, englanninkielinen)