Alma Media uudisti hallintomallinsa

Alma Mediassa on otettu käyttöön uusi hallintomalli. Yhtiöllä on 4-6 kertaa vuodessa kokoontuva yhtiökokouksen valitsema hallitus, joka keskittyy strategisiin päätöksiin ja linjauksiin. Konsernin operatiivisesta johtamisesta vastaa toimitusjohtajan johdolla konsernijohto. Uudessa mallissa ei ole enää konsernitason johtokuntaa.

Konsernijohtoon kuuluvat toimitusjohtaja Juho Lipsasen lisäksi taloudellisen informaation tuotannosta ja jakelusta vastaavan BIG- liiketoimintaryhmän (Business Information Group) johtaja Juha Blomster, televisio- ja radioliiketoiminnasta vastaavan Broadcasting-liiketoimintaryhmän johtaja Pekka Karhuvaara, uuden median toiminnoista ja tuotekehityksestä vastaavan Alma Media Interctive -liiketoimintaryhmän johtaja Raimo Mäkilä, sanomalehtien kustantamisesta vastaavan Alpress- liiketoimintaryhmän johtaja Hannu Olkinuora ja aikakauslehti- ja mainospainotuotteiden painamiseen erikoistuneen Alprint- liiketoimintaryhmän johtaja Heikki Salonen, päätoimittaja Lauri Helve sekä talous- ja hallintojohtaja Ritva Sallinen.

Muutoksia liiketoimintaryhmissä

Alma Media-konsernin Broadcasting-liiketoimintaryhmä koostuu MTV Oy:stä, joka vastaa kaikista analogisessa ja digitaalisessa muodossa lähetettävistä tv-kanavista sekä Oy Suomen Uutisradio Ab:stä (Radio Nova). Broadcasting-liiketoimintaryhmän johtaja on Pekka Karhuvaara.

Alma Median New Media -liiketoimintaryhmän nimi muuttuu Alma Media Interactiveksi. Alma Media Interactiven tutkimus- ja tuotekehitystoiminta keskittyy jatkossa eri liiketoimintaryhmien tuotekehitystoimintaa täydentävään ja niiden ydinliiketoimintoja tukevaan sekä kaupallistamista edistävään toimintaan. Alma Media Interactive -liiketoimintaryhmän johtaja on Raimo Mäkilä.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat