Alkon myynti kasvaa juhannusviikolla jopa 60 prosenttia normaaliin viikkoon verrattuna. Juhannus onkin Alkossa joulun jälkeen vilkkain sesonki.
Litramääräinen kasvu on 1,3 miljoonaa litraa ja euromääräinen kasvu on 16 miljoonaa. Asiakkaita Alkossa käy juhannusviikolla arviolta lähes 1,5 miljoonaa.
Juhannusviikolla myynti on vastaavaan keskimääräiseen päivään verrattuna maanantaina 1,6-kertainen, tiistaina 2,1-kertainen, keskiviikkona 3,0-kertainen ja torstaina 4,2-kertainen. Juhannusaattona perjantaina, jolloin myymälät ovat avoinna 9-12, myynti on noin 40 prosenttia keskimääräisen perjantain myynnistä.
Juhannuksen vaikutus myyntiin on arvioitu edellisen vuoden myyntilukujen sekä alkuvuoden myynninkehityksen perusteella.

