1950-luku

Mainoksia esitettiin suorana lähetyksenä
•    Tv-mainonta alkoi yleistyä kaikkialla maailmassa ja sen mahdollisuudet alkoivat kiinnostaa myös suomalaisia mainostajia.
•    MTV Oy syntyi mainostajien, mainostoimistojen ja filminvalmistajien myötävaikutuksella.
•    Syksyn 1957 mainokset olivat suoria lähetyksiä, mainostajina mm. Tempo-saippua, Amar-sukat, Siff-juomat, Pauligin tee ja Milton-tupakka.
•    Vuoden 1957 lokakuun loppuun mennessä 40 mainostajaa oli mainostanut tv:ssä, mainoslähetyksiä oli ollut kaikkiaan 120.
•    Vuonna 1958 jo 175 mainostajaa oli kokeillut tv-mainontaa. Vuosikymmenen vaihteessa määrä nousi 245:een.
•    Mainosaikaa oli tarjolla niukalti ja se myytiin nopeasti loppuun.
•    Vuosikymmenen klassikkomainoksia mm. Tend-kilopaketti.
 

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.