Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Webber tiesi ykkösmutkan jälkeen tappionsa

Sebastian Vettel ohittaa Mark Webberin, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Sebastian Vettel ohittaa Mark Webberin, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Julkaistu 05.04.2010 10:24(Päivitetty 05.04.2010 13:06)

Red Bullin australialaiskuljettaja Mark Webber myönsi kisan jälkeen tienneensä sijoittuvansa toiseksi Malesian GP:ssä jo ykkösmutkan jälkeen.

Paalupaikalta lähtenyt Webber joutui ykkösmutkassa tallikaverinsa Sebastian Vettelin ohittamaksi.

Red Bullin sisäisen hierarkian mukaan edellä ajava kuski saa tehdä varikkokäyntinsä ennen tallikaveriaan, joten Vettel pysähtyi kierroksella 23 ja Webber kierroksella 24. Välitankkauskiellon johdosta varikkokäynneillä etu lankeaa sille kuljettajalle, joka hakee aiemmin tuoreet renkaat.

- Lähtö maksoi minulle voiton. Johtavalla autolla on etuoikeus valita, koska hän pysähtyy varikolla. Jos minä olisin tehnyt varikkokäyntini ensin, olisi minulla ollut suuri mahdollisuus ohittaa Sebastian, mutta se ei olisi ollut reilua kisan johtajan kannalta, Webber myönsi.

Webberin renkaat sutivat hieman liikkeellelähdössä ja Vettel pääsi yllättämään tallikaverinsa ykkösmutkaan mentäessä.

- Rata on niin pahuksen leveä, ettei kärjessä tiedä, missä muut ovat. Minä pystyin tarkkailemaan muita vain peilieni kautta. En tiennyt Sebin siirtyneen sisäkurvin puolelle. Luulin hänen olevan enemmän ulkopuolella. Siksi minä siirryin hieman ja käytännössä avasin oven hänelle. Se oli reilu taisto. Ykkösmutkaan mentäessä on tietysti useita erilaisia vaihtoehtoja, joten on vaikea tietää, onko toinen sisä- vai ulkopuolella. Näin hänet vasta, kun jarrutimme, Webber kertasi kisan ratkaisua.

Webber aavisti kohtalonsa heti jouduttuaan ohitetuksi, koska hänellä ei ollut lupaa yrittää kovalla riskillä kärkipaikan valtaamista tallikaveriltaan.

- Sen jälkeen ajattelin: "voi luoja, minulla on nyt koko kisa edessäni kakkossijalla". Tilanteen olisi muuttanut vain Sebin virhe tai auton pettäminen.

Katso Malesian GP:n startti Katsomo.fistä (maksullinen palvelu)

Lisää aiheesta:

Malesian GP:n lehdistökatsaus: V niin kuin VettelWebber varmana: Peilit veivät Malesian voitonKovalaiselta valtava lahjoitus hyväntekeväisyyteenMalesian GP:n 2010 kuvagalleriaMcLaren-pomo puolustaa: Hamilton ei ole vaarallinenBarrichello: Hamilton rikkoi herrasmiessopimusta
Malesia 2010

Tuoreimmat aiheesta

Malesia 2010
  • 12.04.201107:11
    F1

    Malesian GP:n lehdistökatsaus: V niin kuin Vettel

  • 17.05.201019:58
    Malesia 2010

    Webber varmana: Peilit veivät Malesian voiton

  • 15.05.201023:12
    Heikki Kovalainen

    Kovalaiselta valtava lahjoitus hyväntekeväisyyteen

  • 20.04.201016:25
    Malesia 2010

    Malesian GP:n 2010 kuvagalleria

  • 16.04.201012:13
    Malesia 2010

    McLaren-pomo puolustaa: Hamilton ei ole vaarallinen