Citroen otti täyden potin Portugalista. Nuorempi haastaja Ogier otti 26 pistettä ja Loeb viisi pistettä vähemmän. Se ei tavallaan ole yllätys, että Citroen menestyy näillä uusillakin autoilla, mutta Fordien tekninen epävarmuus on varsin huolestuttavaa.
Molempien suomalaisten tehdas-Fordeissa oli ongelmia vetoakseleiden kanssa. Kun siihen lisätään vielä muidenkin Fordien mm. Henning Solbergin tekniset ongelmat, niin sen asian kanssa tulee olla huolissaan.
Toivottavasti nämä olivat vain väliaikaisia juttuja, eikä niiden kanssa tarvitse painia jatkossa. Nykypäivän MM-sarjassa ei menestytä, jos kalusto alkaa takkuilla. M-Sportin tulee nyt painia rankasti töitä näiden ongelmien selvittämiseksi.
Citroenit sen sijaan tuntuvat porskuttavan eteenpäin. Erikoista viikonloppuna oli taas se, että Ogier ja Loeb selvisivät ilman rengasrikkoja, kun taas muut kärkikuskit Hirvonen, Latvala ja Petter Solberg kokivat vähintään yhden rengasrikon mieheen. Renkaita meni lukuisilta muiltakin, Räikkönen mukaan luettuna. Ennakolta heikommat Michelinin renkaat olivat ainakin nyt pelätyn epäluotettavia, mutta toivottavasti nämä asiat eivät sarjan edetessä nouse liian suureen rooliin.
Seuraava kysymys on nyt se, että ajetaanko Jordaniassa seuraava osakilpailu? Jos se vaatii pienenkin turvallisuusriskin kaluston kuljettamisessa, niin silloin ei. Tämä on kuitenkin vain rallia!