Vaikka sääolosuhteet ovatkin jatkuneet suorastaan kesäisinä poikkeuksellisen pitkään, alkaa syksy ja sen myötä myös talvi tehdä tuloaan. Autoilijoille tämä tarkoittaa valmistautumista liukkaisiin oloihin.
Kuten kaikilla tekniikan osa-alueilla maailma kehittyy ja muuttuu. Näin tapahtuu jatkuvasti myös autojen renkaiden kohdalla. Yksi suurimmista teknologian ja lainsäädännön mahdollistamista muutoksista on ollut viime vuosina talvirenkaiden merkittävästi nousseet nastamäärät. Michelinin tulevan talvikauden uutuudessa nastoja on yli puolet enemmän kuin edeltäjässä.
Nastarenkaiden nastamäärää ohjataan lainsäädännöllä, joka muuttui sallivammaksi vuonna 2009. Pitkään vielä tämänkin jälkeen valmistajat noudattivat asetusta, jonka mukaan renkaassa sai olla 50 nastaa yhtä renkaan vierintämetriä kohden. Uudistuksen jälkeen nastoja on saanut olla enemmän, mutta tällöin renkaan täytyy läpäistä niin sanottu yliajokoe, jossa mitataan nastan pistovoimaa ja renkaan tienpäällysteelle aiheuttamaa kulumaa.



