Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tällainen on Alonson moottoriahdinko

Fernando Alonso, kuva: EPA/RUNGROJ YONGRIT
Fernando Alonso, kuva: EPA/RUNGROJ YONGRIT
Julkaistu 09.04.2010 21:38(Päivitetty 09.04.2010 21:42)

Ferrari-kuljettaja Fernando Alonso on kuluttanut F1-kuljettajista eniten moottoreita tällä kaudella.

Alonso on käyttänyt kolmea moottoria. Espanjalaisen autoon vaihdettiin moottori ensimmäisen kerran Bahrainin GP:n aika-ajon jälkeen. Australian GP sujui ilman konerikkoa, mutta Malesiassa espanjalainen jäi savupilven saattelemana radan varteen.

Sepangissa räjähtänyt moottori kesti vain 743 kilometriä, kertoo Grandprix.com. Todennäköisesti moottoririkon taustalla oli autoon iskenyt vaihdelaatikkovika, jonka seurauksena espanjalaisella ei ollut lainkaan kytkintä käytettävissään alaspäin vaihdettaessa. Hän joutui ajamaan epätavallisesti kaasuttamalla kovaa saadakseen haluamansa vaihteen silmään. Moottori meni luultavasti ylikierroksille tämän seurauksena.

Alonsolla on 16 kisaa varten käytössään viisi kokonaan uutta moottoria sekä kaksi käytettyä.

Alonsolla on yksi moottori, jolla on ajettu 1141 kilometriä. Sillä pystyy ajamaan vielä kolmen GP-viikonlopun aikana vapaissa harjoituksissa, muttei kilpailuissa.

Alonson Bahrainin GP:n voittomoottorilla ei ole ajettu kyseisen kisan jälkeen, joten sillä on takana vain 319 kilometriä. Kyseistä moottoria voi käyttää vielä noin 1 680 kilometrin verran.

Alonso vähättelee moottorihuolia

Alonson odotetaan saavan viikon kuluttua Kiinan GP:ssä autoonsa jo neljännen uuden moottorin. Espanjalaiskuski ei kuitenkaan näe tilannetta aivan niin synkkänä.

- Yksi moottori on rikki, toista voin käyttää vapaissa harjoituksissa ja kolmatta myös kisoissa, kertoi Alonso espanjalaismedian mukaan.

- En ole erityisen huolissani. Talli on kertonut minulle, että Malesian konerikko oli yksittäinen tapaus. Meillä ei myöskään ollut mitään ongelmia ennen kauden alkua, muistutti Alonso.

Lisää aiheesta:

Malesian GP:n lehdistökatsaus: V niin kuin VettelWebber varmana: Peilit veivät Malesian voitonKovalaiselta valtava lahjoitus hyväntekeväisyyteenMalesian GP:n 2010 kuvagalleriaMcLaren-pomo puolustaa: Hamilton ei ole vaarallinenBarrichello: Hamilton rikkoi herrasmiessopimusta
Malesia 2010

Tuoreimmat aiheesta

Malesia 2010
  • 12.04.201107:11
    F1

    Malesian GP:n lehdistökatsaus: V niin kuin Vettel

  • 17.05.201019:58
    Malesia 2010

    Webber varmana: Peilit veivät Malesian voiton

  • 15.05.201023:12
    Heikki Kovalainen

    Kovalaiselta valtava lahjoitus hyväntekeväisyyteen

  • 20.04.201016:25
    Malesia 2010

    Malesian GP:n 2010 kuvagalleria

  • 16.04.201012:13
    Malesia 2010

    McLaren-pomo puolustaa: Hamilton ei ole vaarallinen