Ravintola Mecca: Kohuilmoitus ei ole lähtöisin meiltä

Helsingissä sijaitseva Ravintola Mecca on saanut runsaasti julkisuutta Helsingin Sanomissa julkaistun romanttisen henkilökohtaisen viestin jälkeen.

Lehteen kokosivun ilmoituksen jättänyt henkilö kertoi etsivänsä ravintola Meccassa näkemäänsä vaaleahiuksista naista, jolle hän oli menettänyt sydämensä reilu kuukausi sitten. Ilmoitus on maksanut yli 20 000 euroa.

Moni on epäillyt, että viesti olisikin mainoskikka, jonka takana on Meccan omistava palveluyritysryhmä Palace Kämp. Palace Kämpin viestintä- ja markkinointipäällikkö Anu Rapeli kiistää väitteen.

- Meillä ei ole mitään tekemistä Helsingin Sanomien viestin kanssa. Toki on hauskaa, että tällainen kuuluisa tapaaminen on sattunut juuri Meccassa, Rapeli sanoo.

Rapeli kertoo, että ravintolan lähistöllä on parveillut paljon toimittajia ja kuvaajia viestin julkaisun jälkeen. Hän myöntää, että tällainen julkisuus on vain positiivista Meccalle.

- Tottakai se on myönteistä ja hyvää julkisuutta, Rapeli sanoo.

Myös Helsingin Sanomista on vakuuteltu, että ilmoitus ei ole heidän markkinointitempauksensa.

Helsingin Sanomien tuotepäällikkö Maarit Lamminmäki kertoo STT:lle, että ilmoituksen jättäjä on yksityishenkilö, jonka tiedot on tarkistettu. Jos paljastuu, että kyseessä onkin jonkinlainen julkisuuskikka, Lamminmäen mukaan myös Hesaria on johdettu harhaan.

Mainostoimistot pelkäävät maineensa puolesta

Meccassa ihastuneella mysteeriherralla on jopa oma bloginsa, ja Facebookissa tällä nimellä löytyy kolme profiilia. Silti kukaan ei tunnu tietävän, mistä on kysymys ja kuka lankoja vetelee.

Mainosalan ihmiset vakuuttavat, ettei kyseessä ole heidän mainoskampanjansa ja haluavat tekijän jo esiin, ettei alan maine mene.

Bob Helsingin AD Jon Granström kiistää epäilyt suoralta kädeltä Markkinointi & Mainonta -lehden nettisivuilla.

- Emme todellakaan ole sen takana. Nyt jos paljastuu, että se oli joku kaupallinen taho, se saa paljon badwilliä. Siitä tulisi kuraa monelle taholle.

Granströmin mielestä ilmoitussivusta on vaikea nähdä, kuka siitä hyötyy. Hänen mielestään ilmoitus on myös huonosti tehty.

Myös viime vuonna aloittanut, useampia sissimarkkinointitempauksia tehnyt mainostoimisto 358 kieltää olevansa tempauksen takana.

- Se vaikuttaa mainokselta, mutta toisaalta onhan niitä kaheleitakin, toimitusjohtaja Juha Aalto sanoo M&M:ssa.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat