Mainos

Philips investoi vihreisiin innovaatioihin

Philips tulee investoimaan kaksi miljardia euroa vihreisiin innovaatioihin vuoteen 2015 mennessä. Vuonna 2010 Philipsin kumulatiiviset investoinnit vihreisiin innovaatioihin kohosivat miljardiin euroon, mikä ylitti tavoitteet kaksi vuotta suunniteltua aikaisemmin.

Philips on strategiassaan sitoutunut tuottamaan kestävän kehityksen innovaatioita. Investoinneilla vauhditetaan kestävää kehitystä yrityksen kaikilla kolmella toimintasektorilla: Healthcare, Lighting ja Consumer Lifestyle. Vuonna 2010 yhtiön kokonaismyynnistä 38 prosenttia koostui näistä tuotteista. Kasvu oli huomattavaa verrattuna toissa vuoteen, jolloin vihreiden tuotteiden osuus myynnistä oli 31 prosenttia.

– Aiomme kaksinkertaistaa investointimme vihreisiin innovaatioihin. Näin vahvistamme entisestään tavoitettamme olla terveyteen ja hyvinvointiin erikoistunut yritys, joka tuottaa merkityksellisiä kestävän kehityksen ratkaisuja. Visio 2015 -kasvustrategiamme perustuu globaaleihin trendeihin, kuten tarpeeseen kehittää energiatehokkaita ja ympäristöä säästäviä tuotteita ja ratkaisuja, toteaa Rudy Provoost, Philipsin kestävän kehityksen lautakunnan puheenjohtaja ja Philips Lighting-osaston johtaja.

EcoDesignia kaikilla tuotesektoreilla

Vihreiden tuotteiden viimevuotinen myynnin kasvu saavutettiin pääosin sen ansiosta, että yhtiö on jatkanut keskittymistään EcoDesigniin kaikilla toimintasektoreillaan. EcoDesignin tavoitteena on kehittää tuotteita, joiden ympäristövaikutukset ovat huomattavasti aiempaa alhaisemmat läpi koko tuotteen elinkaaren.

Uusin vihreä tuotelanseeraus Philipsin terveydenhoidon tuoteryhmässä on Philips Essential. Se on potilaan monitorointijärjestelmä, joka on suunniteltu kliiniseen työskentelyyn ja varmistamaan potilaan turvallisuus kuljetusten aikana. Tuote kuluttaa 48 prosenttia edeltäjäänsä vähemmän energiaa, toimii lyijyhapottomalla akulla ja on 72 prosenttia kevyempi. Myös sen pakkaus on 32 prosenttia aiempaa kevyempi.

Econova TV on yksi Philipsin kuluttajatuotteiden huomionarvoisista vihreistä tuotelanseerauksista. Se on maailman ensimmäinen televisio, jonka valmistuksessa ei ole käytetty PVC:tä tai BFR:ää. TV on saanut sekä EU:n ”A+” -energialuokan merkin että EISA:n Best Green TV 2010/2011 -palkinnon.

Valaistuksen osuus Philipsin vihreiden tuotteiden myynnistä oli lähes puolet. Valaistus jatkoi voittokulkuaan lanseeraamalla 12 watin EnduraLED -lampun, joka on alan ensimmäinen korvaava tuote perinteiselle 60 watin hehkulampulle. Tämä innovaatio on ensimmäinen tuote omassa kategoriassaan, joka sai ENERGY STAR -merkinnän. American Lighting Association on palkinnut tuotteen Tomorrow Award -palkinnolla kategoriassa LED Replacement Lamp. Popular Science Magazine puolestaan nimesi tuotteen vuoden 2010 parhaaksi tuotteeksi.

Philipsin kestävän kehityksen projekti 2010 on osa Philipsin vuosittaista raporttia.

Taustatietoa Philipsin vihreistä tuotteista

Vihreät tuotteet tarjoavat merkittävän parannuksen ympäristön kannalta yhdellä tai useammalla kestävän kehityksen avainalueella eli energiatehokkuudessa, pakkaamisessa, vaarallisten aineiden käytössä, painossa, kierrätettävyydessä ja tuotteen käyttöiässä.

Tuotteen elinkaarta laskettaessa huomioidaan sen ympäristövaikutukset koko olemassaolon ajalta eli raaka-aineiden suhteen, valmistusvaiheessa, tuotteen käytössä ja käytöstä poistumisen jälkeen.

Vihreän tuotteen edellytetään saavuttavan vähintään 10 prosentin kehityksen ainakin yhdellä äsken luetelluista avainalueista verrattuna joko kilpailijaan tai edeltäjään samassa tuoteperheessä. Philipsin sektorit ovat määritelleet lisäkriteerejä vihreille tuotteille tuotevalikoiman erilaisuuden vuoksi.

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.