McLarenin tallipäällikkö Martin Whitmarsh epäilee edelleen Red Bullin ja Ferrarin F1-autojen sääntöjenmukaisuutta.
Whitmarsh on syyttänyt Red Bullin ja Ferrarin etusiipien taipuvan vauhdissa liikaa. Myös autojen pohjan on epäilty taipuvan liian lähelle maata. Whitmarsh vihjailikin Span varikolla, että Red Bull ei suostunut ottamaan Belgian GP:n harjoituksissa autoonsa tv-kameraa, joka olisi voinut paljastaa ikäviä yksityiskohtia pohjasta.
- Nähdäkseni Red Bull käytti kahta erilaista siipeä. He myös siirsivät kameran toiseen paikkaan autossaan. Meillä oli taaksepäin suunnattu kamera, joka kuvaa vähän myös automme pohjaa. Ymmärtääkseni muitakin pyydettiin käyttämään sellaista, mutta he päättivät kieltäytyä. Se oli vähän huvittavaa, Whitmarsh sanoi.
Belgian GP:ssä Kansainvälinen autoliitto FIA kasvattaa etusiiven taipumismittauksissa käyttämiensä punnusten painoa. Tulevissa kilpailuissa FIA laajentaa taipuvuusmittaukset myös auton keulaan ja pohjaan. Whitmarshin mielestä tämäkään ei riitä.
- FIA on sanonut, että he eivät ole tyytyväisiä tilanteeseen. Nyt FIA:n on aika huolehtia siitä, että etusiivet täyttävät säännöt, Whitmarsh vaati.
- Jos säännöissä sanotaan, että etusivun päätylevyn on oltava 85 millimetriä auton pohjan yläpuolella, niin suorilla se ei saisi olla systemaattisesti maata lähempänä. Vaikka kehiteltäisiin minkälaisia testejä, niin niillä on todella vaikea simuloida etusiipeen radalla kohdistuvia G-voimia. Jos sääntöjen henki on sellainen, että siivet saavat taipua lähemmäksi maata, niin hyvä niin. Jos ei, niin sääntöjä on valvottava, Whitmarsh jatkoi.