Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

McLaren-pomolta lisää epäilyksiä Red Bullin suuntaan

Martin Whitmarsh, kuva: MTV Oy
Martin Whitmarsh, kuva: MTV Oy
Julkaistu 27.08.2010 19:07(Päivitetty 27.08.2010 19:09)

McLarenin tallipäällikkö Martin Whitmarsh epäilee edelleen Red Bullin ja Ferrarin F1-autojen sääntöjenmukaisuutta.

Whitmarsh on syyttänyt Red Bullin ja Ferrarin etusiipien taipuvan vauhdissa liikaa. Myös autojen pohjan on epäilty taipuvan liian lähelle maata. Whitmarsh vihjailikin Span varikolla, että Red Bull ei suostunut ottamaan Belgian GP:n harjoituksissa autoonsa tv-kameraa, joka olisi voinut paljastaa ikäviä yksityiskohtia pohjasta.

- Nähdäkseni Red Bull käytti kahta erilaista siipeä. He myös siirsivät kameran toiseen paikkaan autossaan. Meillä oli taaksepäin suunnattu kamera, joka kuvaa vähän myös automme pohjaa. Ymmärtääkseni muitakin pyydettiin käyttämään sellaista, mutta he päättivät kieltäytyä. Se oli vähän huvittavaa, Whitmarsh sanoi.

Belgian GP:ssä Kansainvälinen autoliitto FIA kasvattaa etusiiven taipumismittauksissa käyttämiensä punnusten painoa. Tulevissa kilpailuissa FIA laajentaa taipuvuusmittaukset myös auton keulaan ja pohjaan. Whitmarshin mielestä tämäkään ei riitä.

- FIA on sanonut, että he eivät ole tyytyväisiä tilanteeseen. Nyt FIA:n on aika huolehtia siitä, että etusiivet täyttävät säännöt, Whitmarsh vaati.

- Jos säännöissä sanotaan, että etusivun päätylevyn on oltava 85 millimetriä auton pohjan yläpuolella, niin suorilla se ei saisi olla systemaattisesti maata lähempänä. Vaikka kehiteltäisiin minkälaisia testejä, niin niillä on todella vaikea simuloida etusiipeen radalla kohdistuvia G-voimia. Jos sääntöjen henki on sellainen, että siivet saavat taipua lähemmäksi maata, niin hyvä niin. Jos ei, niin sääntöjä on valvottava, Whitmarsh jatkoi.

Lisää aiheesta:

Ecclestone selitti Spa-kommenttiaanMassan selitys lähtövilpilleen: En nähnyt kunnollaVettel puolustautuu murskakritiikiltäButton yhä käärmeissään VettelilleButton: En jarruttanut liian aikaisinFIA tutkii Massan haamulähdön syyt
Belgia 2010

Tuoreimmat aiheesta

Belgia 2010
  • 26.10.201014:38
    Belgia 2010

    Ecclestone selitti Spa-kommenttiaan

  • 09.09.201020:09
    Belgia 2010

    Massan selitys lähtövilpilleen: En nähnyt kunnolla

  • 09.09.201019:28
    Belgia 2010

    Vettel puolustautuu murskakritiikiltä

  • 05.09.201013:30
    Belgia 2010

    Button yhä käärmeissään Vettelille

  • 03.09.201014:42
    Belgia 2010

    Button: En jarruttanut liian aikaisin