Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Massa lyttää ohitusten vaikeuttamisen

kuva: Ferrari
kuva: Ferrari
Julkaistu 22.06.2009 14:54(Päivitetty 22.06.2009 16:33)

F1-autoihin täksi vuodeksi tehtyjen aerodynamiikkamuutosten oli tarkoitus helpottaa ohittamista, mutta ohittaminen oli sunnuntaina Silverstonen radalla aivan yhtä vaikeaa kuin viime vuonna.

Autojen aerodynamiikan tuottamaa downforcea (autoa sen liikkuessa rataan painava voima) vähennettiin karsimalla autoista siipiä. Kiistanalainen tupladiffuusori, joka julistettiin alkukauden aikana sallituksi, toi kuitenkin takaisin menetetyn downforcen.

- FIA:n ideana oli vähentää downforcea autoista. Ja he tekivätkin niin. Mutta sitten he sallivat diffuusorin, ja kaikki palasivat suureen downforce-määrään. Siinä ei ole mitään järkeä, Massa puhisi Autosport.comin mukaan.

Massa asettuu sen sijaan puolustamaan jarrutusenergiaa kierrättävää KERS-laitetta, joka tuo 80 lisähevosvoimaa. Ferrari oli Silverstonen radalla ainoa KERSiä käyttänyt talli.

- Lähtöni oli erittäin hyvä, kiitos KERSin. Lähdin hyvin liikkeelle jo ilman KERSiä ja ohitin Fernandon. Kun sain käyttööni KERSin tehot, pystyin painamaan ja ohittamaan lisää autoja. KERS oli siis suuri apua - vaikkakin lähinnä vain lähdössä.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Massa myöntää: MM-mahdollisuus näyttää huonolta
Hamiltonille ammuttiin mustelma pakaraan
F1-legenda tyytyväinen Silverstonen paluuseen
Silverstonen lipunmyynti huippuvilkasta
Silverstonelle megapitkä F1-sopimus
Ecclestone tyrmää Doningtonin ostohuhut
Britannia 2009

Tuoreimmat aiheesta

Britannia 2009
  • 12.07.201011:09
    Britannia 2009

    Massa myöntää: MM-mahdollisuus näyttää huonolta

  • 08.07.201020:04
    Britannia 2009

    Hamiltonille ammuttiin mustelma pakaraan

  • 09.12.200917:43
    Britannia 2009

    F1-legenda tyytyväinen Silverstonen paluuseen

  • 08.12.200922:44
    Britannia 2009

    Silverstonen lipunmyynti huippuvilkasta

  • 09.12.200909:23
    Britannia 2009

    Silverstonelle megapitkä F1-sopimus