Maailmancup on Leville jättimäinen markkinointivaltti

Kuva: Kari Kuukka
Jussi Töyrylä, Levi Matkailu Oy:n toimitusjohtaja. Kuva: Kari Kuukka
Julkaistu 14.11.2008 07:04(Päivitetty 14.11.2008 13:36)

Maailmancup-pujottelut ovat Levin näkyvyydelle markkinointivaltti matkailumielessä, kotimaassa ja ulkomailla. Viimevuotinen muutti tämän faktan vain ulkomaiden osalta - peruutuksesta huolimatta.

- Ironisesti sanottuna Leviä seurattiin niin paljon kotimaisissa medioissa, että siitä oli meille hyötyä kotimaan markkinoinnissa. Ulkomaille peruutus taas toimi päinvastoin. Ei kisoja - ei näkyvyyttä, Levi Matkailu Oy:n toimitusjohtaja Jussi Töyrylä valaisee MTV3.fi:lle.

Töyrylän, 40, edustama firma on porskuttanut viime vuodet suunnilleen 20 prosentin kasvuvauhdissa. Vuonna 2008 ilmennyt maailmanlaajuinen talouskriisi vaikuttaa Lapin tunturimaisemassa saakka ja vaikuttaa myös Levin lukuihin.

- Ei voi väittää, etteikö vaikuttaisi. Vielä lokakuussa näkyi ihmisten odottava mieliala, mutta marraskuussa on näyttänyt taas hyvältä.

Kuva: Laplandphoto.comKuva: Laplandphoto.com

Toimitusjohtaja uskoo kasvun kääntyvän tänä vuonna laskuun, mutta on optimistinen tulevaisuuden suhteen.

- Levi on vahvistanut asemiaan aiemminkin talouskriiseistä huolimatta. Niin 1990-luvun alun laman kuin 2000-luvun it-kuplankin puhkeamisen jälkeen.

Leville avattiin marraskuussa 2400 neliömetriä uusia tiloja. Muun muassa kahdeksan ravintolaa, hotelli, huoneistohotelli, erilaisia myymälöitä, parkkihalli ja jättisatsaus, Levin tori.

- Toriin satsattiin 50 miljoonaa euroa, toimitusjohtaja paljastaa.

Töyrylän toiveissa Levin tämänvuotisen kisaviikonlopun suhteen on menestys joka osa-alueella.

- Tanjan (Poutiainen) voittaessa suomalaisjuhlat näkyvät after skissä. Toivon, että paikalle tulee paljon yleisöä ja sitä kautta tietenkin paljon matkailutuloa meille, bisnesmies visioi rehellisesti.

Katso myös:

http://www.levintori.fi/

Levi Matkailu-sivuilla

Tuoreimmat aiheesta

Hiihtolajit