Mainos

Liittymämarkkinat houkuttelevat uudenlaisia kilpailijoita

Suomen noin 4,3 miljoonasta matkapuhelinasiakkaasta käydään kiivasta kilpailua. Numeronsiirrettävyyden myötä liittymämarkkinoille pyrkii runsaasti uudenlaisia yrittäjiä.

Sedu Koskinen haluaa tulevaisuudessa tarjota ravintoloidensa kanta-asiakkaille oman kännykkäliittymän.

- Onhan se ajatus pitkään muhinut, ei meitä kiinnosta olla pelkäästään ravintola ravintoloiden joukossa vaan haluamme myös brändätä, koska tämähän on elämysbisnestä, Koskinen pohtii.

Koskisen kanta-asiakasrekisterissä on jo kymmeniätuhansia nimiä. Yhteistyössä jonkin operaattorin kanssa tuotettu liittymä toimisikin eräänlaisena kanta-asiakaskorttina, jolla voisi saada palveluja.

Aikaisemmin vain telemaailmaan keskittyvät firmat ovat olleet kiinnostuneita operaattoribisneksestä. Tilanne on muuttunut.

- Kyllä liikkeellä on yrityksiä, jotka eivät ole aikaisemmin olleet tässä telebisneksessä mukana, mutta ovat ehkä muuten olleet näkyvässä asemassa markkinoilla, kertoo palvelujohtaja Jyrki Nummela Suomen 2G Oy:stä.

Jokin aika sitten katukuvaan ilmestyi esimerkiksi Hese-liittymä, joka on tehty yhteistyössä Saunalahden kanssa.

Uusien yrittäjien markkinoilletuloa on helpottanut heinäkuussa voimaan tullut laki numeronsiirrettävyydestä.

Tämän syksyn satoon kuuluu myös uusia palveluoperaattoreita. Nämä operaattorit vuokraavat jo olemassaolevilta verkko-operaattoreilta kapasiteettia.

Verkostomarkkinointiin bisneksensä perustavat ulkomaalaiset palveluoperaattorit, ACN, Terraflex ja PGFree ovat ilmoittaneet aloittavansa toimintansa piakkoin. Ja lisää toimijoita on varmasti odotettavissa.

(MTV3)

(Kymmenen uutiset 21.10.2003).

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.