Levin maailmancupilla luodaan Lappi-brändiä

(Kuva: Kari Kuukka)
(Kuva: Kari Kuukka)
Julkaistu 24.09.2009 19:22(Päivitetty 24.09.2009 19:28)

Alppihiihdon maailmancupin Levin osakilpailun järjestäjät ovat solmineet Lapin markkinoinnin ja Matkailun edistämiskeskuksen (MEK) kanssa uudet yhteistyösopimukset, jotka tekevät Lapin markkinoinnista ja MEK:stä kilpailun pääyhteistyökumppaneita Nordean, Audin, Colmarin ja Rauchin rinnalle.

Lapin Markkinointi Oy on vuonna 1996 perustetty yhtiö, jonka tehtävänä on koordinoida Lapin matkailun kansainvälistä markkinointia Lapin matkailustrategian mukaisesti. Lapin Markkinoinnin omistavat Lapin kunnat ja sen toiminnan tavoitteena on myynnin lisääminen, käyttöasteiden nostaminen, markkinaosuuksien kasvaminen, sekä työllisyyden parantaminen.

Levin maailmancup onkin oiva kohde lisätä Suomen ja Lapin tunnettuutta, kun kilpailut televisioidaan ympäri maailmaa. Viime vuonna kilpailua seurasi paikan päällä noin 20 000 katsojaa sekä television välityksella noin 160 miljoonaa katsojaa. Levin maailmancup tulee näkymään vahvasti myös Lapin Matkailun internetportaalissa osoitteessa www.laplandfinland.com.

- Loistava juttu, että Lapin Markkinointi ja MEK näkevät tapahtuman työkaluna Suomen ja Lapin brändin rakentamisessa. Levin maailmancuphan on Suomen yhteinen näyteikkuna maailmalle ja näkyvyysarvoltaan, sekä kontaktimäärältään ylivoimanen sellainen, Levin maailmancupin pääsihteeri Mikko Saarinen kommentoi tuoreita sopimuksia.

Levin maailmancupin talouskuviot ovat hyvällä mallilla talven lähestyessä. Yhteistyökumppaneiden osalta varmistuneita kansainvälisiä ja kotimaisia kumppaneita on mukana tarvittava määrä, jotta kisat saadaan vietyä läpi taloudellisesti kannattavasti.

- Tilanne on positiivinen ja odottelemme hyvillä mielin marraskuuta. Kilpailun järjestelyt etenevät aikataulussa, Saarinen jatkoi.

Lue myös: Idols-tähdet esiintyvät Levin maailmancupissa

(MTV3)

Tuoreimmat aiheesta

Hiihtolajit