Korona leikkasi muotimyynnistä puolet – verkkokauppa ei korvaa kivijalkamyyntiä

Koronakriisi on syönyt puolet muodin myynnistä, kertoo Muoti- ja urheilukauppa ry myyntitilastojensa mukaan.

Muotiketjujen myynnistä katosi huhtikuussa 66 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna, markettien ja tavaratalojen muotimyynnistä noin 40 prosenttia. Urheilukauppojen myynti laski huhtikuussa 22 prosenttia vuoden takaisesta.

Verkkokauppa on molemmilla aloilla kasvanut yhteensä 120 prosenttia. Määrä on siis yli tuplaantunut normaalista, mutta se ei riitä korvaamaan kivijalkamyymälöiden menetettyjä tuloja.

– Se on myynnistä kokonaisuutena 15 prosenttia. Koronakriisin aikana osuus nousee kyllä, mutta epäilykset ovat, että kyllä kivijalka nappaa leijonanosan takaisin toipuessaan, yhdistyksen toimitusjohtaja Velimatti Kankaanpää sanoo.

Lue myös

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja