Qashqain moottoripaletti täydentyi uudella pirteällä bensiiniturbolla.
Tykkäsimme
- Sopivasta tehomäärästä
- Moottorin jouhevuudesta
Emme tykänneet
- Polkimien huonosta synkronoinnista
- Saatavana vain etuvetoisena manuaalina
Nykyinen toisen sukupolven Nissan Qashqai on ottanut tukevan jalansijan Suomen eniten myytyjen autojen kärkikolmikossa.
Nyt houkuttelevuutta lisätään uudella bensiinimoottorilla, joka tulee malliston yläpäähän. Aikaisemmin Qashqaihin oli tarjolla ainoastaan yksi bensiinimoottori (1,2 / 115 hv) ja kaksi dieseliä (1,5 / 110, 1,6 / 130 hv), joten uusi voimanlähde on odotettu lisäys mallistossa.
Uusi DIG-T 163 tarjoilee nimensä mukaisesti 163 hevosvoimaa. Kaikkien muiden mallien tavoin moottori on varustettu Start & Stop -järjestelmällä ja se täyttää Euro 6 -päästönormit. Valmistajan mukaan menovettä kuluu keskimäärin 5,8 litraa satasella ja C02-päästöt vaihtelevat vannekoosta riippuen 134-138 gramman välillä.
Uusi turbomoottori on kehitetty nimenomaan Qashqaita silmälläpitäen ja sen huomaa myös ajossa. Moottori on tehoiltaan ja käyttöominaisuuksiltaan sopiva voimanlähde kompaktiin katumaasturiin.