Neil Allportin Mitsubishilla N-ryhmän neljänneltä sijalta Uuden-Seelannin MM-rallin päätöspäivään startannut Juho Hänninen nousi lopulta ryhmänsä kakkoseksi ja yleiskilpailun yhdeksänneksi.
Pohja-aikoja tavoittelemaan lähtenyt Hänninen kellotti päivän kolmelle ensimmäiselle erikoiskokeelle lupaamansa pohjat, mutta kun iltapäivällä samat kolme erikoiskoetta kierrettiin uudelleen, tilanne oli suomalaiskuljettajan osalta aamupäivää ongelmallisempi.
- Jäljellä oli enää kierros pehmeän seoksen renkaita, ja kun keli oli kuiva niin peli voiton suhteen oli menetetty: Latvalaa ei olisi enää ajamalla kiinni otettu. Päivän neljännelle EK:lle pystyin ajamaan vielä pohja-ajan, mutta EK:n jälkeen renkaat olivat kuluneet täysin loppuun. Rallin kaksi viimeistä EK:tta liukastelin vain maalia kohti. Vähän ennen viimeisen EK:n maalia pyörähdin kertaalleen, mutta se ei enää vaikuttanut lopputulokseen, rallin ensikertainen totesi koitoksen jälkeen.
N-ryhmän voittoa tavoittelemaan lähtenyt Hänninen ei kuitenkaan ollut pettynyt toisesta sijasta. Hänninen kellotti kisassa eniten N-ryhmän pohja-aikoja.
- Lähdin Uuteen-Seelantiin antamaan näyttöjä ja taistelemaan heti voitosta. Näin myös tapahtui, joten olen tyytyväinen omaan suoritukseeni. Turborikolle ei voinut mitään. Muuten kisa oli ehyt ja myös maalin pääsy oli tulevaisuutta ajatellen hyvä asia.
Hännisen rallikiireet jatkuvat heti ensi viikolla. Tiistain Uudesta-Seelannista kotiutumisen jälkeen Hänninen lentää heti keskiviikkona Ranskaan ajamaan testipäivän Citroënin C2 S1600-kilpurilla, jonka jälkeen punkaharjulainen keskittyy kahden viikon kuluttua ajettavaan Walesin MM-ralliin.
- Ulkomaalaiset toimittajat ihmettelivät sitä, että miksi ajan Walesissa ensimmäistä kertaa S1600-luokan etuvetoisella ralliautolla, enkä nelivetoisella N-ryhmäläisellä? Totuus on kuitenkin se, että jos huipulle aikoo pyrkiä niin on osattava ajaa autolla kuin autolla, vetää pyörät sitten joka nurkasta tai vain edestä, Hänninen mietti.
(MTV3)