Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrari-pomo: Vaikeuksia ensi vuoden autossa

Kimi Räikkösen Ferrari, kuva: EPA/ROBERT GHEMENT
Kimi Räikkösen Ferrari, kuva: EPA/ROBERT GHEMENTEpa
Julkaistu 11.09.2008 14:22

Ferrarin F1-tallilla on vaikeuksia ensi vuoden autoon tulevan KERS-laitteen kanssa, kertoo tallin moottoriosaston tekninen johtaja Gilles Simon.

KERS on uusi laite, joka mahdollistaa jarrutusenergian taltioimisen ja uudelleenkäyttämisen.

- KERS on monimutkainen asia, jonka kanssa täytyy työskennellä monilla uusilla ja hankalilla osa-alueilla. On todella haastavaa käyttää sitä ensi vuonna. Opimme lisää joka päivä, mutta meillä on vaikeuksia. Uskon, että kaikilla talleilla on vaikeuksia uuden järjestelmän käyttämisessä luotettavasti kauden 2009 avauskisasta lähtien, Simon totesi.

Ensi kauden uutuuksiin kuuluu myös se, että kuljettajat voivat säätää etusiiven kulmaa kahdesti kierroksen aikana.

- Elektroniikka on ensi vuonna erittäin suuressa roolissa, kun autoihin tulee KERS ja myös etusiiven kulman elektroninen säädin. Meidän täytyy ymmärtää standardin elektroniikkayksikön toiminta täysin, jotta pystymme käyttämään näitä uusia osia menestyksekkäästi, Simon painotti.

Tällä kaudella kaikkiin F1-autoihin tullut elektroniikkayksikkö on McLarenin tytäryhtiön valmistama. Ferrarilla on ollut sen kanssa pienoisia vaikeuksia.

- Tänä päivänä emme ole vielä täysin hyödyntäneet kaikkia järjestelmän toimintoja, Simon myönsi elektroniikkayksikön tiimoilta.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Ukraina kertoo iskusta Moskovan alueelleLokakuun sää poikkesi tavanomaisesta: Jopa harvinaisia piirteitäLiikenneministeri Ranne: Näin hallitus puuttuu hämärään toimintaan takseissaKalle Rovanperä valmistautunut kunnon selkäsaunaan: "Otan turpaan"Ex-jääkiekkotähti poltti sammakonmyrkkyä Osama bin Ladenin tappajan kanssaIsraelin saamat ruumiit eivät olleetkaan panttivankien