Suomalaiset katsoivat tv:tä huhtikuussa ennätysmäärät - MTV:n ohjelmat vallanneet katselluimpien listat

Tv:n ja suoratoistopalvelujen katselumäärät nousivat huhtikuussa ennätyksellisiin lukuihin - yhteensä yli neljään tuntiin vuorokaudessa! Tv-kanavista eniten katseluaan kasvatti huhtikuussa MTV3, myös kaupallisissa katseluosuuksissa MTV otti merkittävästi kaulaa kilpailijoihinsa.

Edellisvuoden huhtikuuhun verrattuna MTV3:n katselu kasvoi kohderyhmässään 15-64-vuotiaat peräti 40 %:lla. Myös kaupallisissa katseluosuuksissa MTV otti merkittävästi kaulaa kilpailijoihinsa, joiden osuudet puolestaan olivat laskusuunnassa.

Esimerkiksi 15-64-vuotiaiden kohderymässä MTV:n osuus nousi parhaaseen katseluaikaan lähes 46 %:iin kun se vuosi sitten oli 38 %:ssa. Koko alkuvuosi 2020 huomioiden MTV:n kaupallinen osuus onkin ollut vahvassa nousussa.

Suoratoistopalveluista mtv-palvelun käyttö kasvoi edellisvuoteen verrattuna 40 % ja C Moren osalta jopa 60 %.

MTV:n ohjelmat valloittaneet katsotuimpien listat  

MTV3-kanavalla erityisesti viikonlopun uudet viihdeohjelmat vetivät huhtikuussa puoleensa. Lauantai-iltojen kärkipaikat veivät Masked Singer Suomi ja Joonas Nordman Show, ja sunnuntaina vuorostaan Suurmestari

Esimerkiksi Masked Singer Suomi tavoitti 1,75 miljoonaa suomalaista per jakso, Suurmestari 1,5 miljoonaa ja Joonas Nordman Show 1,4 miljoonaa, kun mukaan lasketaan katselu suoratoistopalveluissa ja tv-uusinnat. 

Kaupallisten kanavien katsotuimmista ohjelmista jopa 48 ohjelmaa 50:stä oli MTV3:n ohjelmia, kun mukaan luetaan jokainen esityskerta. Jos luetaan mukaan vain paras lähetys kustakin ohjelmasta, MTV3:n ohjelmia top-20-listalle mahtuu peräti 16 kappaletta. 


Kymppiuutisten katseluosuus 43 % - korkein koko mittaushistorian aikana

MTV:n uutis- ja ajankohtaisohjelmiston parissa vietettiin 28 % enemmän aikaa kuin vuosi sitten huhtikuussa. Kymmenen uutisten keskikatsojamäärä puolestaan nousi huhtikuussa 728 000:een - korkeammaksi kuin koskaan huhtikuussa sitten vuoden 2003!

Kymppiuutisten katseluosuus oli peräti 43 %, korkein koko mittaushistorian aikana (dataa vuosilta 2001-2020). Kaupallisten kanavien katsotuimmista ohjelmista jopa 48 ohjelmaa 50:stä oli MTV3:n ohjelmia, kun mukaan luetaan jokainen esityskerta. Jos luetaan mukaan vain paras lähetys kustakin ohjelmasta, MTV3:n ohjelmia top-20-listalle mahtuu peräti 16 kappaletta.  

"Katsomme tulevaan innostuneina sekä uusia huippusisältöjä odottaen"

“MTV haluaa rakentaa suomalaisille merkityksellisiä sisältökokonaisuuksia. On ollut hienoa huomata, että tässä erikoistilanteessa juuri MTV:n kanavat ja palvelut ovat vastanneet parhaiten katsojien tarpeisiin niin tiedonvälityksen kuin viihteenkin osalta. Tämä antaa meille täällä Pöllölaaksossa lisätsemppiä tulevien ohjelmistojen suunnitteluun ja katsomme tulevaan innostuneina sekä uusia huippusisältöjä odottaen", iloitsee MTV:n kanavajohtaja Iina Eloranta

Lähteet: Finnpanel TV-mittaritutkimus (28.4. asti lopullisin luvuin, 29.-30.4. yliyönluvuin) ja Finnpanel TotalTV-raportointi, MTV:n Adobe Analytics 

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme