MTV oli myös maaliskuussa tavoittavin kaupallinen tv-yhtiö Suomessa

Maaliskuussa MTV:n sisältötarjonta tavoitti 81 % suomalaisista viikossa. MTV3-kanava oli maaliskuussa katsotuin kanava 10–54-vuotiaiden keskuudessa ja tavoitti viikoittain enemmän suomalaisia kuin muut kotimaiset tv-kanavat.

Putouksen starttijakso sai keskikatsojamääräkseen* yhteensä lähes 1,2 miljoonaa suomalaista tavoittaen kaikkiaan 1,7 miljoonaa katsojaa. Tämä nosti Putouksen alkuvuoden katsotuimmaksi viihdeohjelmaksi. 

Kanavajohtaja Jaana Pasonen MTV:ltä arvioi, että Putouksen suosio perustuu muun muassa taitavaan työryhmään.

- Koko perheen viihdeilmiöt ovat MTV:n tärkeimpiä kivijalkoja, onkin hienoa nähdä jälleen Putouksen suosio. Siitä kiitos tekijöille. Vaikka tv-sisältöjen tarjontaa on valtavasti, suuret viihdeilmiöt pitävät pintansa ja tavoittavat suomalaiset todella hyvin.

Viihteen lisäksi suomalaiset katsoivat maaliskuuta tv:tä edellisvuoden tapaan, ja MTV:n kaupallinen katseluosuus 10–54-vuotiaissa pysyi parhaaseen katseluaikaan korkeana 40 prosentissa. Koko väestössä MTV:n katseluosuus nousi 46 prosenttiin.

MTV3-kanava oli katsotuin kanava 10–54-vuotiaiden keskuudessa ennen TV1:tä ja tavoitti viikoittain enemmän katsojia kuin muut kotimaiset tv-kanavat.

MTV:n uutislähetykset ovat kasvattaneet osuuttaan

Uutis- ja ajankohtaissisältöjen uudistus kaikilla MTV:n jakelualustoilla on saanut hyvän vastaanoton. Uutislähetykset ja erityisesti Seitsemän uutiset on kasvattanut osuuttaan. Seitsemän ja Kymmenen uutisten lähetyksillä oli keskimäärin noin 550 000 katsojaa.

- MTV Uutiset Live starttasi rakettimaisesti ja kiilasi heti MTV:n suosituimpien videosisältöjen kärkisijoille. Uudelle digitaaliselle uutiskanavalle on selvästi ollut kysyntää. Myös eduskuntavaaliohjelmisto on tavoittanut ison yleisön, iloitsee uutis- ja ajankohtaissisältöjen ohjelmapäällikkö Jyrki Huotari.

Maaliskuussa katsottiin jälleen ahkerasti Salkkareita

Liki viisi miljoonaa ihmistä eli 93 prosenttia suomalaisista kulutti maaliskuussa MTV:n sisältöjä tv:stä tai joltain muulta päätelaitteelta. Keskimäärin suomalaiset viettivät MTV:n eri kanavien parissa yli 41 minuuttia vuorokaudessa.

Päivittäin MTV:n tarjonta tavoitti puolet suomalaisista ja viikoittainen tavoittavuus oli 81 prosenttia.

Katsotuimmat ohjelmat olivat Putous ja Maajussille morsian -sarjan kevään esittelyjakso. Myös syksyllä ruutuun uusilla jaksoilla palaava Maajussille morsian rikkoi miljoonan katsojan rajan.

Yökylässä Maria Veitolan maaliskuun jaksoista katsotuin oli vierailu muusikko Anna Puun luona. Jakson keskikatsojamäärä nousi lähes 800 000:een.

Päivittäissarja Salatut elämät puolestaan jatkoi maaliskuussa Suomen katsotuimpana kotimaisena kaupallisena draamana, kun Salkkarien menestyneimmät jaksot ylittivät selvästi 800 000 katsojan keskikatsojamäärän.

Online-palvelujen selvä ykkönen oli Salatut elämät. Myös Putous, Yökylässä Maria Veitola, Formula 1 ja Supernanny Suomi saivat huomattavan paljon katselua mtv- tai C More -palveluissa.

MTV-palvelussa käynnistysten määrä kasvoi helmikuusta noin 20 prosenttia ja vuodentakaisesta 12 prosenttia.

Lähteet: Finnpanel TV-mittaritutkimus, tv- ja online-katselun yhteismitallisesti esittävä TotalTV-raportointi sekä Adobe Analytics (mtv- ja C More-palvelut).
*Keskikatselumäärä = eri esityskerrat tv:ssä ja katselu muilta päätelaitteilta. 

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme