MTV oli marraskuussa kaupallisen tv:n selkeä ykkönen katseluosuudellaan

MTV:n katseluosuus kohderyhmässä 10–54-vuotiaat oli peräti 40,8 prosenttia Nelonen Median jäädessä 35,5 prosenttiin (primetime). Discovery Finlandin osuus oli 16 prosenttia. MTV3 oli tammi–marraskuussa Suomen katsoituin tv-kanava 10–54-vuotiaiden kohderyhmässä.

Suomalaisten suursuosikki Tanssii Tähtien Kanssa oli marraskuun katsotuin viihdeohjelma – tanssin huumassa viihtyi joka viikko keskimäärin yli miljoona suomalaista

Marraskuun katsotuimpiin ohjelmiin kuului muun muassa upea Tanssii Tähtien Kanssa. Ohjelman katsotuin jakso oli Christoffer Strandbergin ja Jutta Heleniuksen voittoon päättynyt finaali 1 joulukuuta. Finaalin keskikatsojamäärä oli peräti 1 054 000.

”Koko Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelman satapäinen työryhmä ylitti kuluneella kaudella jälleen kerran itsensä. Miljoona suomalaista sai joka viikko jännittää, liikuttua ja nauttia, kun kilpailijat ja tanssinopettajat heittäytyivät täysillä tanssin vietäviksi. Ylpeänä voin kertoa jo tässä vaiheessa, että seuraavan TTK-kauden suunnittelu on käynnissä, ja ensi vuonna nähdään entistäkin suurempi ja kauniimpi show”, ohjelman vastaava tuottaja Kati Launiainen sanoo.

MTV3 on kohderyhmässään Suomen katsotuin tv-kanava tammi-marraskuussa

MTV3 on tammi–marraskuun aikana ollut Suomen katsotuin tv-kanava 10–54-vuotiaiden kohderyhmässä. MTV3:n katseluosuus oli 15,9 %, TV1:n 15,7%, TV2:n 12,0 % ja Nelosen 11,4 %.

Parhaaseen katseluaikaan ero korostuu entisestään: silloin MTV3:n katseluosuus nousee peräti 19,4 prosenttiin. MTV3 on myös Suomen tavoittavin kanava, kun tarkastellaan koko väestöä.

Sub on selvällä kaulalla kolmanneksi katsotuin kaupallisista kanavista sekä koko vuorokauden että primetimen katseluosuuksissa.

Suoratoistopalveluiden käyttö jatkaa suosiotaan suomalaisten keskuudessa

Sisällön katselu onlinepalveluissa jatkaa kasvuaan. Mtv-palvelussa käynnistykset ovat kasvaneet noin 40 % ja C Moressa tätäkin enemmän. Marraskuun katsotuimmat sisällöt MTV:n suoratoistopalveluissa olivat Salatut Elämät, Rantabaari (kuvassa), Emmerdale, Yökylässä Maria Veitola, MTV Uutiset Live (mtv-palvelu/mtvuutiset.fi), Formula 1 (C More).

Marraskuussa päättynyt Formula 1 -kausi oli katselumenestys

Formula 1 -kisaviikonloput tavoittivat MTV:n kanavilla keskimäärin 1,4 miljoonaa suomalaista. C More –palvelussa jokainen osakilpailu oli katsotumpi kuin viime vuonna. Monacon osakilpailu, joka ajettiin samana päivänä MM-jääkiekon finaalin kanssa, oli kaikista katsotuin. Monacon Formula 1 -kisan tavoittavuus oli 2,2 miljoonaa suomalaista MTV:n kanavilla.

Marraskuu on televisiokatselun kulta-aikaa

Suomalaiset viihtyivät tv:n ääressä hieman edellisvuoden marraskuuta enemmän. Televisiota katsottiin yhteensä 173 minuuttia per vuorokausi.

MTV:n ohjelmiston parissa suomalaiset televisionkatsojat viettivät vuorokaudessa keskimäärin 44 minuuttia kaikki päätelaitteet huomioiden. 

Lähteet: Finnpanel Oy TV-mittaritutkimus, TotalTV-raportointi & Adobe Analytics.

*Tavoittavuus = vähintään 3 min yhtäjaksoista katselua, sisältäen kaikki päätelaitteet ja eri esityskerrat

 

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme