Footner-kuorintasukkien lanseeraus tavoitti naiskohderyhmän monimediallisella kampanjalla

Sabora Pharman Footner-kuorintasukat lanseerattiin uudelleen markkinalle hyödyntämällä MTVUutiset.fin testiryhmän antamia loistavia tuloksia tv- ja natiivimainonnassa.

Kampanja lyhyesti

Tavoite: Footner-brändin uudelleenlanseeraus kuluttajille ja myyntikanavien (mm. apteekkien) sitouttaminen kattavalla, monimediallisella vaikuttamisella.

Mitä tehtiin: MTVUutiset.fissä koottiin testiryhmä, joka testasi kuorintasukkia kotonaan. Tuloksista koostettiin natiiviartikkeli MTVUutiset.fihin. Lisäksi asiakkaan taktista spottia esitettiin MTV3:lla ja AVAlla.

Tulokset: Testiryhmäläisten arviot tuotteesta olivat erinomaiset. Kuorintasukan myynnille saatiin valtaisa kasvu, ja myyntikanavissa tuote otettiin loistavasti vastaan.

”Suosittelen ehdottomasti tällaista yhteistyötä, kun halutaan tavoitella 25-44-vuotiaiden naisten kohderyhmää.” - Timo Jokinen, toimitusjohtaja, Sabora Pharma.

Lue case kokonaisuudessaan:

Hyvinvointituotteiden ala on hyvin kilpailtu, ja erilaisia tuotteita on markkinoilla paljon. Sabora Pharman toimitusjohtaja Timo Jokinen kertoo, että Footner-brändi oli jo muutaman vuoden kärsinyt massiivisesta myynnin laskusta Suomen talouskurimuksessa sekä halpojen kilpailijoiden tullessa markkinoille. Tätä haastetta taklaamaan ja brändin uudelleenlanseerausta tukemaan rakennettiin Footnerin kuorintasukille monikanavainen kampanjakokonaisuus, johon kuului testiryhmä, natiiviartikkeli sekä spottimainontaa.

Testiryhmälle haluttiin osoittaa Footnerin tehokkuus ja toimivuus suhteessa kilpailijoihin. Tässä onnistuttiin loistavasti, sillä 90 % vastaajista suosittelisi tuotetta. Ryhmä rekryttiin MTVUutiset.fissä, ja tuotteen testijakson jälkeen vastaukset kerättiin valmiilla lomakkeella. Vastauksia saatiin 164 kappaletta.

Testiryhmätulosten jälkeen tuotteesta tehtiin natiiviartikkelin lisäksi 10-sekuntinen mainos, jossa oli myös 5 sekunnin planssi testiryhmäläisen kommentilla. Spottia esitettiin MTV3:lla ja AVAlla off primessa, ja kuorintasukkien myynnille saatiin huima, 470 %:n kasvu (YTD).

”Suurin haasteemme oli aktivoida myyntikanava takaisin brändin pariin, ja saada aikaan luottamus siihen, että tuote lähtee uudelleen kasvuun. Apteekit ottivat tuotteen ja markkinointitoimenpiteet hyvin vastaan, ja saimme tuotteen hyvin esille”, sanoo Jokinen. ”Testiryhmästä saatua dataa hyödynnetään myös kuluttajamainonnassa sekä PR-työssä laajemminkin.”

Yhteistyöhön ja sen sujuvuuteen MTV:n kanssa Timo Jokinen on tyytyväinen, ja mainitsee kampanjakokonaisuuden tuoneen Sabora Pharmalle päämiestasolta vuoden 2018 parhaan monikanavaisen markkinointiteon palkinnon.

”Suosittelen ehdottomasti tällaista yhteistyötä, kun halutaan tavoitella 25-44-vuotiaiden naisten kohderyhmää”, toteaa Jokinen.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme