MTV:n ohjelmallinen ostaminen 2019: Mitä uutta tulossa?

Juttelimme MTV:n ohjelmallisen ostamisen kehityspäällikkö Anu Höglundin kanssa, miten ohjelmallisen ostamista kehitetään tänä vuonna. Luvassa on ainakin mm. ohjelmallista natiivia ja tarkempia kohdennuksia ohjelmalliseen videoon.

Anu, mitä uusia mahdollisuuksia on luvassa MTV:n ohjelmalliseen ostamiseen?

MTV:n ohjelmallisen ostamisen asiakkaille on luvassa paljon uusia mahdollisuuksia! Ensimmäisenä haluaisin mainita ohjelmallisen videon, jossa tämän vuoden alusta lähtien on ollut mahdollista ottaa mukaan sisältökohdennuksia asiakaskohtaisiin diileihin. Tätä kohdennusmahdollisuutta on pyydetty meiltä paljon, ja on hienoa että nyt voimme vastata tuohon kysyntään.

Toisena poimintana nostan esiin demografiakohdennutut diilit (ikä ja sukupuoli) mtv-palvelun Premium-tuotteeseen. Nämä diilit ovat uutuutena tarjolla kaikille yhteistyösopimusasiakkaillemme.

Emmekä unohda myöskään out-streamia! Kevään aikana laajennamme jakelua mobiiliin ja näin monipuolistamme ohjelmallisen videon niin tavoittavuutta kuin formaattivalikoimaa mm. vertikaalivideolla.

Entäpä natiivimainonta, onko siihen tulossa ohjelmallisen osalta mitään uutta?

Voin ilokseni kertoa, että meidän vahva natiivituoteperhe laajenee kevään aikana, kun tuomme markkinoille ohjelmallisen natiivin. Tämä on yksi meidän digitaalisen tuotekehityksen kevään painopistealueista, ja tiedotamme heti kun projekti on saatu päätökseen. Hienoa saada ohjelmallinen osaksi meidän vahvaa natiivia!

MTVuutiset.fin suuresta sivusto- ja domain-muutoksesta on kulunut jo muutama kuukausi - mitä tapahtuu ohjelmallisen displayn saralla?

MTVUutiset.fi (ennen MTV.fi) -sivustolla on jo monen vuoden historia ohjelmallisesta. Alkuvuoden uutuus on tagi-kohdentaminen. Tämä tarkoittaa käytännössä, että diileissä voidaan tehdä ns. negatiivinen tagi-kohdennus, jossa poissuljemme tietyt aihetagit. Päinvastaisesti diilit voidaan myös kohdentaa ainoastaan halutuille aihetageille. Käytännössä diilit voidaan kohdentaa asiakkaan kohderyhmä huomioiden juuri tietyn aihepiirin ympärille.

Ohjelmallisessa displayssa datapohjaisten kohdennusmahdollisuuksien kehitys on jatkuvaa, ja tänä vuonna meillä on mahdollisuus tarjota kohdennettuja diilejä asiakkaidemme käyttöön entistä laajemmalla skaalalla.

Myös työ entistä laadukkaampien mainosnäyttöjen kehittämiselle jatkuu tänä vuonna. 

Kerron mielelläni lisää MTV:n ohjelmallisesta ostamisesta, ota yhteyttä programmatic@mtv.fi tai:

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme