MTV:n digipalvelut uudistuvat – miten se vaikuttaa mainostuotteisiin?

Miten MTV Uutisten uudistus vaikuttaa MTV:n verkkopalveluihin ja mainostuotteisiin? Haastattelimme MTV:n digituotteistuksen asiantuntijoita.

MTV:n uutiskokonaisuuden uudistus näkyy kaikilla MTV:n jakelualustoilla loppusyksyn aikana. MTV:n verkkopalvelu on jatkossa piinkova uutissivusto MTVuutiset.fi ja Katsomo-videopalvelu muuttuu MTV-nimiseksi palveluksi. Miten tämä vaikuttaa tuotteisiin? 

Pasi Raassina: ”Haastamme iltapäivälehdet”

"Kyse on MTV:n historian suurimmasta uutishankkeesta, joka näkyy kaikilla jakelualustoilla niin TV:ssä kuin digissä. Hankkeen ensimmäinen vaihe on MTVuutiset.fi -sivuston lanseeraus."

"Uutisten strateginen merkitys MTV:lle korostuu vuosi vuodelta. Luotettava ja laadukas uutistoiminta on perinteisesti esimerkiksi MTV3-kanavan suurimpia vahvuuksia Seitsemän Uutisten ja Kymmenen Uutisten muodossa. MTVuutiset.fi -sivustouudistuksella haluamme luoda vastaavan käyttökonvention uudistuvalle verkkopalvelulle."

"Uutisten kehityshanke sekä MTVuutiset.fi -sivuston lanseeraus on hyvin innostava kokonaisuus. Henkilökohtaisesti odotan, että pääsemme entistä tiukemmin haastamaan mm. iltapäivälehdet verkon päivittäisessä uutiskilpailussa."

- Pasi Raassina, suunnittelujohtaja MTV

Maarit Ruuth: ”Display-paikkojen huomioarvot ja näkyvyysajat paranevat”

"Mainonnan näkyvyys (= viewability/inscreen) on tärkein mainonnan vaikuttavuuteen vaikuttava tekijä. Olemme aina halunneet tarjota mainostaja-asiakkaillemme laadukasta näkyvyyttä sivustollamme. Vuodesta 2012 lähtien olemme myyneet kaikki displayn guaranteed-kampanjat automaattisesti inscreen-näyttöinä eli nähtyinä näyttöinä."

"Uudistuksen myötä näkyvyyden laadukkuuden rinnalla otetaan paremmin huomioon mainospaikkojen huomioarvo ja näkyvyysaika. Tämä palvelee nyt kaikkia ostotapoja paremmin. Lisäksi erilaiset teknologiset ratkaisut kuten mainonnan ja sisällön ”lazy loading” tukevat tavoitteitamme hyvin."

- Maarit Ruuth, kehityspäällikkö, display

Ulla Hagelberg: ”Odotamme huimaa kasvua videokäynnistyksiin”

"MTVuutiset.fi-lanseerauksen yhteydessä nostamme palvelun profiilia videomainonnassa ja kirkastamme MTV-videopalvelun (Katsomo) ja MTVuutiset.fin mahdollisuuksia mainostajalle."

"Videokäynnistysten huima kasvu uutissivustollamme on hyvä pohja tarjota mainosinventaaria omana MTV Uutiset -tuotteenaan. Näin ollen MTVuutiset.fi tulee saamaan oman kilpailukykyisen videotuoteperheensä. Myös artikkelivideolla tulee jatkossakin olemaan vahva positio uutispalvelussamme."

- Ulla Hagelberg, kehityspäällikkö, video

Susanne Ropponen: ”Natiivimainonnan nostopaikat suurenevat”

"Natiivimainonnan positiivinen kehitys digimarkkinassa tulee kasvamaan edelleen ja olemme panostaneet natiivinostopaikkoihinkin uudessa MTVuutiset.fi-palvelussa. Natiivinostopaikkojen koot kasvavat aiemmista, niiden määrää on lisätty ja teknologisesti niiden latautumista on nopeutettu."

"Natiivimainontaa voi tehdä edelleen meillä sekä premiumina, jolloin sisältö on MTVuutiset.fi-sivustolla että hyödyntää kumppaniverkostojamme liikenteen ohjaamisessa asiakkaan sivustolla olevaan sisältöön. Toimivasta tuotteesta on saatu viritettyä entistäkin suorituskykyisempi."

"Premium-natiiviin on myös tulossa uudenlaisia tuotteistuksia loppuvuoden aikana."

- Susanne Ropponen, kaupallinen tuottaja, natiivimainonta ja sisältömarkkinointi

Anu Höglund: ”Entistä laadukkaammat mainoskontaktit ohjelmalliseen ostamiseen” ​​​​​​​

"Mainospaikkojen huomioarvo, näkyvyysaika ja sijoittelu tulevat olemaan ohjelmallisessa suurimmat muutokset. Nämä takaavat asiakkaillemme entistä laadukkaampia mainoskontakteja. Uudistuksen myötä myös mainospaikkojen määrää ohjelmalliseen lisätään."

"Olemme uudistuksessa ottaneet huomioon diilit ja niiden taakse tehtävät muutokset pysyvätkin maltillisena. Kaikista mahdollisista muutoksista tiedotamme ostajia hyvissä ajoin."

"Ohjelmallisessa videossa MTV Uutiset tulevat näkymään jatkossa voimakkaammin. Myös tuotteistuksessa tuomme uusia mahdollisuuksia mm. lyhyemmille mainoksille."

- Anu Höglund, kehityspäällikkö, ohjelmallinen ostaminen

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme