Ajankohtaisia uutisia MTV:n data- ja kohdennusmahdollisuuksista

MTV tarjoaa sekä display- että videomainontaan tänä vuonna mm. entistä tarkempia kohderyhmäsegmenttejä, sisältöihin pohjautuvia aihetageja sekä mielenkiintokohdennuksia. MTV:n datasta ja kohdennusmahdollisuuksista vastaava kehityspäällikkö Veera Jokinen kertoo, mitä kaikkea tapahtuu tällä hetkellä MTV:n datan parissa.

mtv ja MTVUutiset.fi tuottavat laadukasta dataa suomalaisista

mtv-palvelu on Suomen suosituin kaupallinen netti-tv-palvelu. mtv-palvelussa on yli 2 miljoonaa aktiivista rekisteröinyttä käyttäjää. Palvelun videostartit olivat 2018 vahvassa kasvussa, yli 41 % enemmän kuin vuonna 2017.

Saamme kasvavan palvelun kautta arvokasta ja mainostajia kiinnostavaa kirjautumiseen perustuvaa dataa. Vuoden 2018 aikana panostimme tämän datan tehokkaampaan hyödyntämiseen ja aloitimme yhteistyön Bisnoden kanssa tavoitteena rikastaa kirjautumisdataamme mainostajien käyttöön.

Uudistunut MTVuutiset.fi tavoittaa kuukausitasolla 60 % kaikista kotimaisista verkkokäyttäjistä ja jopa yli 90 % kaikista 25-44-vuotiasta suomalaisista. Pystymme profiloimaan n. 25 % suomalaisista selaimista. Uutispalvelun kautta saamme kattavasti selainpohjaista käyttäytymis- ja demografiadataa, joka on räätälöitävissä asiakkaan tarpeisiin.

Uudet rikastetut CRM-segmentit MTV Video Premium -mainontaan

Lähtökohtaisesti uskomme, että kirjautumiseen pohjautuva data tuo lisäarvoa asiakkaalle enemmän kuin sisältökulutukseen perustuva kohdentaminen. MTV Video Premium saakin vuoden alkupuoliskolla suoraoston puolelle kohdennusmahdollisuuksiinsa mtv-profiilidataan perustuvat Bisnoden rikastamat segmentit. Kohdennusvalikoimat pullistuvat mm. paljon kysytyillä yrityspäättäjäsegmentillä.

Uusina kohdennusmahdollisuuksina tulevat myös tulo- ja pääomatulot, lapsiperheet sekä auton omistajat. Paikalliseen mainontaan tuo lisämausteensa Uudenmaan kaupunkitason postinumerokohdennus. Myöhemmin tarjontaan on tarkoitus lisätä myös isompia kaupunkitason näkyvyysalueita.

Uudet kirjautumiseen perustuvat Bisnoden rikastamat kohdennusmahdollisuudet:

  • Lapsiperheet
  • Tulot / Pääomatulot
  • Yrityspäättäjät
  • Auton hallinta/ Autoilu

Sisältökohdentaminen aihetageihin

MTVuutiset.fi-sivuston uudistuksen myötä voimme tarjota mainostajille uusia sisältökohdennusmahdollisuuksia aihetagien avulla.

Jokainen artikkeli sivustolla on määritelty tiettyjen mahdollisimman hyvin artikkelin sisältöä kuvaavien aihesanojen mukaan. Näitä tageja voidaan hyödyntää kohdentamisessa määrittämällä sisällöt, joissa brändi haluaa esiintyä tai vaihtoehtoisesti sulkea pois niitä artikkeleja, joissa ei haluta näkyvyyttä. Aihetagit on hyödynnettävissä niin display suoraostoissa kuin ohjelmallisiin private diileihin yhdistettynä.

MTV & Aller Data

MTV & Aller Data on aktiivisen kehityksen vaiheessa pienoisen hiljaiselon jälkeen. Segmenttivalikoima tulee uudistumaan ja tuomme kehittyvien kiinnostusaluesegmenttien lisäksi myös paljon kysyttyjä ikä- ja sukupuolisegmenttejä.

Olemme myös alkuvuoden aikana tuomassa MTV & Aller -yleisöt mukaan ohjelmallisen ostamisen display-diileihin. Näin asiakkaalla on mahdollisuus saada omiin tarpeisiinsa sopivia mielenkiintokohdennuksia osaksi ohjelmallisia ostojaan. Nostamme myös trendaavia segmenttejä ostoalustaan, mikä helpottaa ostamista esim. sesonkeihin ja ilmiöihin liittyen.

Kuluvan vuoden aikana tarkoituksemme on panostaa selainpohjaisen kohdentamisen mahdollisuuksiin. Varsinkin sisältökohdentaminen tulee olemaan fokuksessamme.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme