Fantan ja Pahainpäivä -nettisarjan ohjelmayhteistyö oli "todellinen brand match"

Fanta tavoitti ohjelmayhteistyöllä kohderyhmäänsä ja sai Halloween-teemalleen onnistuneesti näkyvyyttä Salatut elämät -spin-off-nettisarjan sisällä. "Ohjelmayhteistyö oli todellinen brand match", kommentoi Fantan Brand Manager Kimmo Laukkanen.

Pahainpäivä-nettisarjassa joukko pihlajakatulaisia jää jumiin sairaalaan, jossa tapahtuu kummia. Teinit yrittävät paeta ja aikuiset puolestaan kohtaavat omat pelkonsa kauhujen yössä. Lopulta vain manaus voi auttaa. 

Fanta & Sprite -brändien Brand Manager Kimmo Laukkanen: Miten koitte yhteystyön Pahainpäivä-sarjassa?

"Olimme miettineet Fantan yhteistyömahdollisuutta Salatut Elämät -sarjan kanssa jo muutaman vuoden ajan, mutta tänä vuonna siihen tarjoutui oivallinen mahdollisuus Halloween-aiheisen Pahainpäivä -spin-off-nettisarjan myötä." 

"Salatut Elämät -sarjan ja eri aiheisten Salkkareihin liittyvien spin off -sarjojen katsojat ovat valtaosin Fantan kohderyhmään kuuluvia kuluttajia, joten siinäkin määrin tämä ohjelmayhteistyö oli todellinen brand match. Tuotantoyhtiö Fremantle Media ja käsikirjoittajat ottivat hyvin huomioon Fanta brändiin liittyvät ohjeistukset ja toivomukset."

Mitä piditte ideasta ja toteutuksesta?

"Fantan tuotesijoittelu ja brandinäkyvyys oli saatu onnistuneesti näkymään sarjan jaksoissa ilman, että ne näyttivät päälle liimatuilta. Erityisesti sarjan kuvauksia varten brändätty Fanta Halloween -aiheinen juoma-automaatti saatiin hyvin näkymään kohtauksissa ja otettua osaksi sarjaan liittyvissä juonenkäänteissä."

​​​​​​​

Ohjelmayhteistyön elementit

  • Kuukauden tunnistenäkyvyys Katsomossa Salatut elämät -sarjan yhteydessä 8.10.-4.11.2018.
  • Sisältönäkyvyys Pahainpäivä spin-offissa
  • Tunnistenäkyvyys Pahainpäivä -sarjan yhteydessä 24.10.-4.11.
  • Viikon tunnistenäkyvyys Salatuit elämät -sarjassa MTV3:lla 29.10.-4.11.

”Salatut elämät on poikkeuksellisen vahva ilmiö laajan kohderyhmänsä keskuudessa vuodesta toiseen. Eri alustojen kautta halusimme löytää keinon puhutella Fantan ydinkohderyhmää brändille tärkeän aihealueen, Halloweenin, ympärillä. Spin-off soveltui tähän erinomaisesti. Se tarjosi oikean, rajatumman kohderyhmän ja toi mahdollisuuden yhteistyöhön, joka oli käsikirjoitusta myöten räätälöity Fantalle. Kiitos asiakkaan heittäytymisen, lopputuloksena oli ainutlaatuinen yhteistyö", kommentoi asiakasvastaava Tiina Rytkönen MTV:ltä.

Salkkareiden sisältövalikoimaa laajennettu järjestelmällisesti

”Olemme laajentaneet Salkkareiden sisältövalikoimaa järjestelmällisesti viimeisen vuoden aikana digialustoilla. Julkaisemme jatkossakin spin-offeja erityisesti Katsomon kohderyhmää ajatellen”, taustoittaa MTV:n Head of Drama Jani Hartikainen ja jatkaa:

”Halloween-teema sopi mainiosti Salkkareihin, onhan sarjasta tehty kaksi kauhuelokuvaa (Nightmare 1 ja 2) elokuvateattereihin.”

Kysy lisää ohjelmayhteistyöstä

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme