Jännittävä F1-kausi käynnissä – kumppanuus suomalaisten suosikkiurheilussa kiinnostaa myös mainostajia

Formula 1 -kausi alkoi maaliskuussa MTV3-kanavalla ja C Moressa jatkuen joulukuulle. Suomalaiset ja erityisesti mieskohderyhmän kattavasti tavoittava sisältö kiinnostaa myös mainostajia, ja kaikki pääyhteistyökumppanuudet tälle kaudelle ovat myyneet loppuun.

Jännittävä F1-kausi edessä

Lähtökohdat F1-kauteen 2019 ovat suomalaisittain kutkuttavat. Valtteri Bottas pistää kaiken likoon MM-taistossa, kun pelissä on myös jatkopesti Mercedeksen F1-tallissa. Kimi Räikkösellä on puolestaan edessään uusi haaste Sauberista Alfa Romeoksi muuttuneessa tallissa. Tällä kaudella suomalaiskuskien otteita voi seurata entistäkin tarkemmin C Moren puolella.

Vuonna 2018 F1-sisältöjen kokonaistavoittavuus oli keskiarvolta 1,23 miljoonaa suomalaista joka F1-viikonloppu (to-su). F1-sisällöt tavoittavat n. 80 % 25-54-vuotiaiden miesten kohderyhmästä.*

Yhteistyökumppaneina sekä jatkavia että uusia kumppanuuksia

Formula 1 on arvostettu ohjelmaympäristö. Tänä vuonna yhteistyökumppaneina jatkavat Motonet ja Svea Ekonomi. Uusina kumppaneina aloittavat Dimex sekä Vaasan. Myös Heineken jatkaa Formulasirkus-ohjelman kumppanina.

Motonet Oy:n markkinointijohtaja Kimmo Kiili kommentoi:

- Yhteistyön suurin vahvuus on se, että F1-sisältöjen kohderyhmä sopii meille kuin nenä päähän. Myös erilaiset varaosa- ja öljybrändit ovat mukana formuloissa, joten viestimme samalla myös päämiehillemme. Yhteistyö toimii siis kahteen suuntaan eli sekä kuluttaja- että yritystason viestintään.

- Tulevalta yhteistyöltä odotan sitä, että saamme imagollista hyötyä markkinatilanteessa, jossa kilpailu kiristyy koko ajan varaosamarkkinalla. F1-kaudelta taas odotan, että Kimi Räikkönen tulee olemaan kaikki yllättävä musta hevonen!

”Formula-yhteistyö tarjoaa pitkäaikaista näkyvyyttä”

- F1-yhteistyö tarjoaa pitkäaikaista näkyvyyttä maaliskuusta joulukuun alkuun. Kumppanit tavoittavat erittäin hyvin lajia rakastavat suomalaiset. Erityisesti yli 25-vuotiaat miehet saadaan kiinni monikanavaisesti TV:ssä, netissä ja somessa, kertoo ohjelman kaupallinen tuottaja Marko Multisilta MTV:ltä ja jatkaa:

- Jos F1-kumppanuus kiinnostaa, voimme vielä räätälöidä osakilpailu- tai kausikohtaisia kumppanuuksia. Myös kisaviikonloppujen katkopaketit C More Maxin lähetyksissä on loistava tapa tavoittaa Formula 1 -fanit omilla viesteillä.

Muutama fakta MTV:n F1-kaudesta 2019:

  • Järjestyksessä 70. maailmanmestaruuskausi
  • Maalis-joulukuun aikana ajetaan 21 osakilpailua
  • F1-sarjan 1000. Grand Prix ajetaan Kiinassa 14.4.2019
  • MTV:lle tämä on 33. F1-vuosi, ja ensimmäinen vuosi uudesta sopimuskaudesta

Lisätietoa F1-yhteistyöstä?

*Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus, AdEdge, 4+ v. yliyönluvuin​
Tavoittavuus = vähintään 3 min. yhtäjaksoista katselua​F1-sisällöt: harjoitukset, aika-ajot, osakilpailut, koosteet, extrat, ennakko-, jälki-, varikkosuoraohjelmat, Formulasirkus-ohjelma​.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme