Pieni inspiraatiopaketti kesämainostamiseen: MTV:n kesäiset mainosratkaisut ja ohjelmat

Kesä lähestyy poikkeusoloista huolimatta. Koostimme kesämainostamiseen pienen inspiraatiopaketin – tutustu ja hyppää mukaan!


Elämä ei pysähdy kesäaikanakaan. On tärkeää pysyä asiakkaiden top-of-mindissa ja harkinnan piirissä myös poikkeuksellisissa tilanteissa. Kesä on loistava tilaisuus saada omalle viestille suurempi tila. 

Kantar TNS:n tutkimuksen* mukaan 15-74 -vuotiaiden vuorokauden aikana medioihin kuluttamasta ajasta 43 % menee videon parissa, ja tästä puolestaan huikeat 62 % nappaa televisio. Tv on siis massamedia, edelleenkin!

MTV:n osuudet sekä kohderyhmätavoittavuudet pysyvät suhteellisen samoina kesäisin kuin muinakin vuodenaikoina. Finnpanelin tv-mittaritutkimus** kesältä 2019 osoittaa, että MTV:n kaupallinen katseluosuus pysyy yli 40 %:ssa myös kesän viikkoina, ja kanavat tavoittavat kaupallisista kanavista parhaiten koko väestön.


MTV:n mainosratkaisuista löydät tehokkaat ja toimivat keinot kohderyhmäsi tavoittamiseen kesälaitumiltakin
 

Tarvitsetko erottuvan, suuren huomioarvon mainosratkaisun esimerkiksi kesälanseeraukseen? Kanavailmeiden haltuunotto on erinomainen tuote näyttävään kampanjointiin, jossa viestisi integroidaan viikon ajaksi kohderyhmäsi huomioiden joko AVAn tai Subin kanavailmeeseen; kontaktitakuulla tietenkin. Ratkaisu on mainostajan näkökulmasta vaivaton, sillä MTV vastaa aineiston tuotannosta. Monimediallisuus saavutetaan lisäämällä pakettiin somepromootio ja mtv-palvelun tehoviikko.


RBS-kelluvassa ohjelmayhteistyössä näkyvyys MTV3-, AVA- ja Sub -kanavilla kohderyhmän tavoittavissa ohjelmissa yhteistyötunnistein, joten niiden huomioarvo on korkeampi kuin perinteisellä mainoksella. MTV valitsee yhteistyöhön sisältyvät ohjelmat, jotka ovat ulkomaista ja  kotimaista draamaa, elokuvia, lifestylea, komediaa sekä realitya. Kampanja pystytään suunnittelemaan sopivaksi kaikenkokoisille budjeteille ja kampanja-ajoille, joten tunnettuuden kasvattaminen on kustannustehokasta ja helppoa. RBS-kelluva ohjelmayhteistyö sopii niin lanseeraukseen kuin pitkäkestoiseen muistuttamiseenkin.


Uutis- ja sääohjelmien katselu nousee kesäaikana verrattuna muuhun ohjelmistoon. Sääyhteistyöt tuovat luotettavan ja laadukkaan mediaympäristön mainonnallesi, ja jo viikon pituisella kampanjalla pääset vuorokauden suurimpien yleisöjen äärelle joko seiskan tai kympin säähän – tai vaikka molempiin. Illan säälähetyksistä tavoitat parhaiten 25-64 -vuotiaat sekä päättäjät.


Alkoholimainostajille on räätälöity erikoismainospaikka juuri ennen kymmenen uutisia. Alkoholikatko on tutkitusti jopa 30 % keskimääräistä katkoa korkeamman katselun mainospaikka jopa 60 sekunnin spotille – kyseessä siis suuren huomioarvon tilaisuus kesän alkoholivirvokkeille!


Lineaari-tv:n lisäksi tavoitat mtv-palvelusta kohderyhmäsi ajasta ja paikasta riippumatta – vaikka mökkilaiturin nokasta. Mtv-palvelusta saat tunnistetut kontaktit kohdennetusti sekä takuun mainosten loppuunkatselusta, joten mtv-palvelussa kampanjointi on erinomainen keino lisätä tv-kampanjan tavoittavuutta ja tehokkuutta.

Muista myös kesämainostamisen matalammat hintaindeksit tv- ja videomainontaan.


Sinulle tärkeisiin kohderyhmiin liikettä aluemainonnalla

Erilaisten koronapandemian myötä tulleiden rajoitusten vuoksi verkkokauppojen olemassaolon ja toiminnan merkitys on korostunut huomattavasti. Verkkokauppa tarvitsee tietenkin kävijöitä, joten liikenteen ja pöhinän lisäämiseksi MTV:ltä löytyy ratkaisuja moneen tarpeeseen ja budjettiin.


 Käy lukemassa, miten esimerkiksi perinnerakentamista esittelevää Sastamalan Wanhat Talot -kesätapahtumaa markkinoitiin viime vuonna ensimmäistä kertaa paikallisen tv-mainonnan sekä uutisten ohjelmaostamisen yhdistelmällä. Tapahtuman verkkosivuille saatiin viime vuonna valtava määrä kävijöitä, sekä itse tapahtumalle yleisöennätys.


Tuloksellista, säännöllistä kesäyhteistyötä MTV:n kanssa on tehnyt myös höyrylaivaristeilytoimintaa Saimaalla pyörittävä VIP Cruise. Heidän verkkokaupastaan voi elämysristeilymatkan varaamisen lisäksi vuokrata välineitä erilaisiin vesiaktiviteetteihin, ja kesän 2019 myynnin varmistamiseksi toimitusjohtaja Janne Leinonen lähti tavoittelemaan Savonlinnan oopperajuhlien vierailijoita kahdella alueellisella tv-spotilla sekä mtv-palvelun postinumerokohdennetulla Pause Adilla. Risteilykapasiteetti myytiinkin loppuun ennakkoon – lue kampanjasta tarkemmin!


MTV:n sisällöt ovat parasta seuraa myös kesällä

Suomalaisilta ei katsottava lopu lomakauden koittaessakaan.

Alkukesän ohjelmatarjontaa tukevoittavat jo startanneet ohjelmat. Suuriksi suosikeiksi nousseet Suurmestari sekä Joonas Nordman show viihdyttävät yleisöjä reilusti yli katsojaennusteiden. Kotimainen draamasarja Hotel Swan puolestaan hurmaa katsojia erityisesti mtv-palvelussa.

Lorenz Backman ja Tuija Pehkonen juontavat kesän lämminhenkistä keskusteluohjelmaa Kesäterassi. Suorat lähetykset Allas Sea Poolilta nähdään arki-iltaisin 13.7. alkaen kolmen viikon ajan.


Toukokuun lopusta alkaen ruutuihin tarjoillaan uusi ruokaohjelma Menu Finnjävel. Huippukokit Henri Alén ja Tommi Tuominen kiertävät Suomea inspiroituen perinneruoista ja keräten ideoita Finnjävel-ravintolansa nimikkomenuun.


Visailuohjelmien jännityksestä nauttivat puolestaan ilahtuvat Jahdin palaamisesta ohjelmistoon tauon jälkeen. Ohjelman kolmannen tuotantokauden jälkimmäinen puolisko nähdään MTV3:lla 28.5. alkaen visailuisäntänään Mikko Leppilampi.


Ikisuosikki Salatut elämät jatkuu uusin jaksoin ennätyspitkään, 23.6. saakka, mikä tuo tasaista suoritetta alkuiltoihin sekä kerää uskolliset fanit myös mtv-palveluun. Pääsarjan jäädessä kesätauolle draaman nälkää lievittävät erityisesti suoratoistopalveluissamme supersuositut spin-offit MC Taalasbiili, Kämppä Tyhjänä #käty3, Paluu Tuulirantaan ja Ullalla on asiaa.

Myös päivittäissarjasuosikit Emmerdale, Kauniit ja Rohkeat sekä Lemmen viemää jatkuvat fanien iloksi koko kesän.

Salapoliisielokuvien ystäviä hemmotellaan 12:lla Neiti Marple -elokuvalla. Agatha Christien luoma salapoliisi Jane Marple tutkii rikoksia sunnuntai-iltaisin MTV3:lla 14.6. alkaen.

Katselun myöhäistymiseen kesäaikana vastataan Subin suosituilla elokuvilla joka ilta klo 21. Kattaukseen kuuluu laajasti draamaa, toimintaa, komediaa sekä mm. rakastetut Uuno- ja Harry Potter -klassikot. Maailman suurimmat seikkailurealityt Selviytyjät (36. tuotantokausi) ja Amazing Race (30. tuotantokausi) puolestaan viihdyttävät MTV3:n lauantai-illoissa klo 20 ja 21, ja AVAlla istahdetaan sohvalle kestosuosikki Frendit-putken  kera.

Tiedonnälkäisille ja ajankohtaisasioista kiinnostuneille ohjelmistossa pysyy Uutisaamu, joka siirtyy kesäaikaan juhannuksen jälkeen. Uutisaamun löytää läpi kesän arkiaamuista klo 6:55.

Nähdään parhaassa seurassa!


* TNS Atlas Intramedia Lifestyle, 1-6/2019
** Finnpanel tv-mittaritutkimus. 1.5-31.8.2019. Kaupallinen katseluosuus kanavayhtiöittäin, 4+ kohderyhmässä sekä  tv-mittaritutkimus 24.6-25.8.2019. Päivätavoittavuus, 5 min yhtäjaksoista katselua kanavayhtiöittäin

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme