Panostukset tv-mainontaan pysyivät ennallaan vuonna 2018, MTV:llä myynnillisesti hyvä vuosi

Mediamainonnan määrä kasvoi Suomessa vuonna 2018. MTV:llä oli hyvä vuosi sekä katselun että mediamyynnin valossa.

Mediamainontaan käytettiin Suomessa yhteensä 1 246 miljoonaa euroa vuonna 2018 ja mainonnan määrä kasvoi +2,3 % edellisvuoteen verrattuna, kertoo Kantar TNS Oy:n julkaisema tutkimus mediamainonnan määristä. Panostukset tv-mainontaan pysyivät edellisen vuoden tasolla, ja verkkomainonnan määrä kasvoi 14 %.

"Mediamainonnan kasvun lisäksi olemme tyytyväisiä tv-markkinalla siitä, että panostaminen tv-mainontaan on säilyttänyt asemansa mainostajien keskuudessa. Liikkuvalla kuvalla tehdään vaikuttavaa markkinointia niin lineaari-tv:n kuin digin puolella. MTV:llä viime vuosi meni sekä mediamyynnin että katselun valossa oikein hyvin. Tästä on hyvä jatkaa alkanutta vuotta 2019 eteenpäin!", iloitsee MTV:n myyntijohtaja Outi Rekola.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme