MTV joustaa kampanjoiden peruutusehdoissa

MTV haluaa tukea asiakkaidensa tilannetta poikkeusaikana ja joustaa kampanjoiden peruutusehdoissa. Vahvistettu katkokampanja MTV:n tv-kanavilla on mahdollista peruuttaa veloituksetta 7 päivää ennen kampanjan aloitusta.

Peruutusehto on voimassa toistaiseksi ja se koskee katkokampanjoita MTV:n tv-kanavilla, jotka on varattu ja vahvistettu ajanjaksolle 2.4. – 28.6.2020. Jos kampanja peruutetaan myöhemmin kuin 7 päivää kampanjan aloituksesta, peritään myyntiehtojen mukainen peruutusmaksu. MTV:n myyntiehdot löydät täältä.

"TV:n rooli on kiistattoman vahva"

"Tällä hetkellä TV:n rooli ihmisten arjessa on kiistattoman vahva. Myös mainostajille TV on ohittamaton mediavalinta sekä tavoittavuudessaan että tuloksellisuudessaan. Suomalaiset kuluttavat MTV:n uutis- ja viihdesisältöjä poikkeuksellisen paljon, ja MTV:n katseluosuudet ovat kovassa kasvussa. Tavoittavuuden näkökulmasta katsottuna tämä olisikin hyvä tilaisuus viestiä esimerkiksi verkkokauppapalveluista tai pysyä kuluttajien mielissä poikkeusajan läpi. Ymmärrämme kuitenkin, että monen asiakkaamme tilanne muuttuu koko ajan ja vaaditaan nopeaa reagointikykyä. Tässä tilanteessa haluamme toimia asiakkaitamme ajatellen ja joustamme peruutusehdoissa", kommentoi MTV:n myyntijohtaja Outi Rekola.

Lyhyesti MTV:n katselutilanteesta

  • Koronakriisin aikana MTV:n ja MTV3-kanavan katseluosuus on noussut viikko viikolta.
  • Viikolla 13 MTV:n kaupallinen katseluosuus oli jo 47,4 % (prime-time).
  • MTV tavoittaa entistäkin nopeammin ja laajemmin 15−64-vuotiaat ja ero muihin kaupallisiin kanaviin kasvaa.
  • MTV:n menestyksen takana on luotettava ja nopea uutiskoneisto. Esimerkiksi illan uutislähetyksillä keskikatsojamäärät ovat kasvaneet noin 50 %:ia (kohderyhmässä 15−64-vuotiaat).
  • Myös MTV:n viihdeohjelmistolla on ollut ennätysyleisöjä. Masked Singer Suomi oli paras viihdelanseeraus viiteen vuoteen tavoittaen 1,9 miljoona suomalaista (sis. online-katselu).
  • Joonas Nordman Show sai maaliskuun viimeisenä lauantaina lentävän lähdön, kun keskikatsojamäärä kipusi lähes 800 000:een.

Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus ja TotalTV-raportointi, online Adobe, 1.-24.3. lopullisin ja 25.-31.3. yliyönluvuin

3 syytä, miksi poikkeusaikana kannattaa mainostaa

  1. Yritykset, jotka lisäävät mainospanostuksiaan taantumassa, kasvattavat myyntiään ja markkinaosuuttaan taantuman jälkeen.
  2. Antaa mahdollisuuden share-of-voicen kasvattamiseen ja täysin uusien asiakkaiden tavoittamiseen.
  3. Mainonnan näkyvyys viestii myös yrityksen vakaudesta ja vahvasta brändistä haastavina aikoina.

Lähteet:1. A Critical Review and Synthesis of Research on Advertising in Recession / Gerard J. Tellis and Kethan Tellis, 2009, Journal of Advertising Research2.& 3. Forbes 5.9.2019

KIITOS, jos mainostat - ja muista silloin hyödyntää kevään erityiset kampanjaedut

MTV tarjoaa suomalaisille laadukasta uutispalvelua sekä Suomen suosituinta viihdettä koko kevään ajan. Tarjoamme 19.3.−3.5.2020 esitettäviin mainoskampanjoihin erityisiä etuja sekä TV:n että digin puolella.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme