Yhteenveto syksyn jätti-ilmiöstä - Love Island Suomen 2. kausi vei 2,6 miljoonaa suomalaista rakkauden äärelle

Love Island Suomen 2. kausi on ollut syksyn jätti-ilmiö - ohjelmaa seurasi kauden aikana lähes 2,6 miljoonaa suomalaista joko tv-kanavilta tai suoratoistopalveluista.

Love Island Suomi 2. kausi pähkinänkuoressa

Love Island Suomi hurmasi Subilla, mtv-palvelussa ja C Moressa kuutena iltana viikossa elokuun puolivälistä alkaen.

TV-katselu

  • Subilla ensiesitysten keskikatsojamäärä kasvoi 35 %:lla edelliskaudesta

Total TV -mittaus (mukana online-katselu)

  • Tavoitti* lähes 2,6 miljoonaa katsojaa tv-kanavilla tai mtv-palvelussa ja C Moressa
  • Parhaiten sarja tavoitti* 15-24 vuotiaat naiset (83 % kohderyhmästä), 25-44-vuotiaat naiset (60% kohderyhmästä) ja 25-44-vuotiaat miehet (53 % kohderyhmästä)
  • Online-katselun osuus korkea: lähes 40 % katselusta tapahtui mtv-palvelussa tai C Moressa
  • Nuorten 15-24-vuotiaiden naisten online-katselun määrä ilmiömäinen - lähes 80 % katselusta tapahtui mtv-palvelussa tai C Moressa
  • Kokonaiskeskikatsojamäärä lähes 250 000 per jakso

- Olemme selkeästi onnistuneet kasvattamaan parissa kaudessa Love Island -ohjelmaformaatista suomalaisten uuden suosikin. Katsojien vaikuttamismahdollisuudet ohjelman tapahtumiin ovat olleet suuressa roolissa ilmiön kasvattamisessa ja mahdollistaneet poikkeuksellisen vahvan eläytymisen villan käänteisiin. Katselu on tämän ohjelman kohdalla tavanomaista monikanavaisempaa suoratoistopalvelujen kasvun myötä ja myös sosiaalisessa mediassa ohjelmasta keskusteltiin runsaasti, iloitsee MTV:n kanavajohtaja Iina Eloranta

Lähteet: Finnpanel TV-mittaritutkimus ja TotalTV-raportointi, Adobe Analytics

*tavoittavuus = vähintään 3 min yhtäjaksoista katselua

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme