MTV:n mainosmyynti vahvistuu – tukea uudesta pohjoismaisesta yhteistyöstä: Pohjoismaiden mainosmyynnin myyntijohtajaksi Malin Häger

MTV ja C More sekä ruotsalainen TV4 ja C More siirtyivät vuoden 2019 lopussa osaksi Teliaa. Syntyi uudenlainen moderni mediayhtiö ja uusia mahdollisuuksia MTV:n toiminnan kehittämiseen. MTV on osa TV/Media-liiketoimintayksikköä, jonka Pohjoismaiden mainosmyynnin myyntijohtajaksi on nimitetty Malin Häger.

Malin Häger tuo 1.5.2020 alkaen kansainvälisen kokemuksensa myös MTV:n asiakkaiden menestyksen vauhdittajaksi. 

Monipuolinen ja vaikuttava ura media-alalla

Malinilla on monipuolinen ja vaikuttava ura tv- ja media-alalla. Hän on luotsannut muutosjohtajana kokonaisvaltaista näkyvää kehityshanketta Ruotsissa TV4-kanavalla, jonka myötä asiakkaat ovat kokeneet tuntuvaa lisäarvoa ja aitoa hyötyä.

Ennen uraansa TV4-kanavalla Malin toimi muun muassa mediatoimisto Starcomissa ostojohtajana, operatiivisena johtajana ja tv-puolen johtajana sekä mediatoimisto IUM:issa tv-puolen johtajana. Hän toimii parhaillaan myös egtan (the association of television and radio sales houses) puheenjohtajana vaikuttaen koko alamme kehitykseen.

”Odotamme innolla, että pääsemme hyödyntämään Malinin osaamista myös Suomessa ja tiivistämään pohjoismaista yhteistyötä mainostaja-asiakkaidemme hyväksi. Saamme kovan luokan kansainvälisen vahvistuksen tiimiimme”, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen.

MTV:n myyntijohtaja Outi Rekola ja Suomen myyntitiimi tekevät tiivistä yhteistyötä Hägerin kanssa. ”Tunnen Suomen myyntitiimin jo hyvin. Nyt odotan innolla asiakkaisiin, mediatoimistoihin ja kumppaneihin tutustumista”, Häger kertoo ja korostaa yhtä massamarkkinoinnin moninaisista hyödyistä:

”Massamarkkinointi on ainutlaatuisen ja poikkeuksellisen hyvin toimiva keino tavoittaa ihmiset nopeasti kampanjalla, joka johtaa tuloksiin.”

Hän myös painottaa, että näinä aikoina on tärkeää, että yritykset pysyvät kuluttajien mielessä rakentaen brändejään myös tulevaisuutta ajatellen.

Malinin vinkit mainostajille

1. Palaa takaisin perusasioihin 
Älä hätäänny. Jatka sitä, minkä tiedät toimivan. Pelottavina ja epävarmoina aikoina vaaditaan selkeyttä.

2. Jatka viestimistä
Tutkimukset osoittavat, että brändit, jotka jatkavat viestimistä vaikeinakin aikoina, tulevat vahvemmiksi, kun tilanne palautuu normaaliksi.

3. Ole luova
Sopeudu tilanteeseen ja kiinnitä huomiota mainostesi äänensävyyn. Osoita myötätuntoa ja ymmärrystä tilanteesta hyödyntämättä tilannetta. Harkitse esimerkiksi fokuksen siirtämistä konversiotavoitteista brändimielikuvan rakentamiseen hienosäätämällä mainoksiasi.

4. Huomioi pitkän aikavälin vaikutukset
Lopeta toistaiseksi mainostesi arvioiminen pelkän lyhyen aikavälin myynnin perusteella. Muista tärkeät pitkän aikavälin vaikutukset, kuten brändinne suosimisen merkitys.

5. Muista brand safety
Kun valitset mainonnallesi mediaa, suosi luotettavia ja 100 % brändinne kannalta turvallisia valintoja ellet halua, että mainoksesi on vierekkäin koronavirussalaliittoteorioita käsittelevän videon tai äärimmäisiä poliittisia näkemyksiä käsittelevän artikkelin kanssa. 

Uusi videosarja Ruotsin media-alasta

Malin Häger on aloittanut vetäjänä uudessa TV4 Growth -keskusteluohjelmassa, joka nähdään myös mtv-palvelussa. Ohjelmassa käsitellään pääasiassa Ruotsin media-alan henkilöiden kanssa ajankohtaisia aiheita. Ohjelma on tekstitetty englanniksi.

Käytämme Spotti.fi-sivustollamme evästeitä parantaaksemme palvelumme käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme