Mainos
Mainos

6 vinkkiä: Terveellisemmät lihapullat helpoin keinoin

Jos lihapullat ovat herkkuasi, mutta haluaisit valmistaa niistä terveellisempiä, kannattaa muistaa seuraavat vinkit.

Lihapullat ovat niin aikuisten kuin lastenkin herkkua, mutta kuinka teet pullista hieman terveellisempiä? Lue vinkit!

1. Valitse vähärasvainen liha

Vähentääksesi tyydyttyneen rasvan määrää lihapullista, valitse vähärasvainen liha. Jos haluat käyttää rasvaisempaa lihaa, yhdistä se kuitenkin vähärasvaisempaan lihaan.

2. Valitse täysjyvää sidosaineeksi

Lihapullaresepteihin kuuluvat usein korppujauhot tai riisi. Käytä täysjyväisiä vaihtoehtoja, kuten täysjyväkorppujauhoja tai ruskeaa riisiä. Näin saat lisättyä pulliin kuitua ja ravintoaineita.

3. Käytä yrttejä ja mausteita

Kun vähennät reseptistä rasvaa, lisää kuivattuja tai tuoreita yrttejä ja mausteita makua tuomaan.

4.  Vaihda lisukkeita

Terveellisemmät lihapullat ovat hieno juttu, mutta jos tarjoilet pullat valkoisen riisin kera, eivät terveysvaikutukset ole niin hyvät kuin mahdollista. Valitse siis paremmat ja kuitupitoisemmat lisukkeet, kuten ruskea riisi tai täysjyväpasta.

5. Älä sekoita liikaa

Ole varovainen sekoittaessasi ainesosiasi. Älä sekoita liikaa, sillä muuten lopputuloksena ovat kovat lihapullat, joita käyttäisit ennemmin paperipainoina kuin ruokana.

6. Kypsennä viisaasti

Ei ole mitään tarvetta kypsentää lihapullia hurjassa määrässä öljyä. Useimmat pullat voi vain laittaa uuniin pellin päälle. Näin saat ne kypsennettyä ilman turhia rasvoja.

KATSO MYÖS RESEPTIT:

Lähde: Eating Well

MTV LIFESTYLE

 

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.